پژوهشگران آلمانی درباره موج دوم و سوم کرونا هشدار می دهند

به گزارش ایران عکس، پژوهشگران آلمانی می گویند تا هنگامی ایمنی کافی در جمعیت نسبت به ویروس کرونا بوجود آید، دنیا باید آماده موج دوم و حتی سوم پاندمی ویروس کرونا باشد.

پژوهشگران آلمانی درباره موج دوم و سوم کرونا هشدار می دهند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر لوتار ویلر رئیس انستیتوی ربرت کخ، یک موسسه بهداشت عمومی در آلمان، گفت موج دوم عفونت ها با ویروس کرونا با قطعیت بالا رخ خواهد داد و اغلب کارشناسان این نظر را قبول دارند.

او گفت: این شیوع یک پاندمی یا همه گیری جهانی است و در پاندمی تا زمانی که 60 تا 70 درصد از جمعیت دچار عفونت شوند، نگرانی سرانجام نمی یابد.

او اضافه نمود: بنابراین ما با قطعیت بالا می دانیم که موج دومی رخ خواهد داد. اکثریت دانشمندان در این باره اطمینان دارند. حتی ممکن است موج سومی هم رخ بدهد.

اما ویلر همچنین عملکرد دولت آلمان در مهار شیوع ویروس کرونا را ستود. آلمان اخیرا کاهشی بین 700 تا 1600 مورد عفونت در روز را شاهد بوده است.

شمار موارد جدید بیماری در آلمان روز سه شنبه 16 اردیبهشت به بالای 164000 مورد و تلفات ناشی از بیماری به بالای 6800 مورد رسیده است.

اندازه عدد تکثیر یا R یا R0 شیوع کرونا (یعنی شمار افرادی که هر فرد مبتلا ویروس را به آنها منتقل می نماید)، در حال حاضر 0.71 است.

ایالت های آلمان قصد دارند بازگشایی رستوران ها، کافه ها و هتل ها را در تابستان شروع نمایند، این در حالی است که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان چند روز پیش گفته بود که بعضی از ایالت ها با سرعت بیش از حدی کاستن از محدودیت ها را شروع نموده اند.

او هشدار داده بود که در حالیکه ایالت ها به سوی کاهش محدودیت ها پیش می فرایند، باید کاملا منضبط باقی بمانند.

اما هشت ایالت از 16 ایالت آلمان طرح هایی را برای بازگشایی سریع کسب وکار اعلام نموده اند و یک ایالت، ساکسونی، حتی میخواهد تجمع مردم درفضای باز تا 50 نفر را اجازه دهد.

  • موفقیت شنماینده آلمان در مقابل ویروس کرونا | گام های کوچک برای خروج از قرنطینه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 988

به "پژوهشگران آلمانی درباره موج دوم و سوم کرونا هشدار می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران آلمانی درباره موج دوم و سوم کرونا هشدار می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید