پیغام سیاسی اروپا به ترامپ با وضع مالیات سنگین بر کالاهای آمریکایی

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی در اتحادیه اروپا گفت: کمیسیون اروپا در حال تنظیم پیش نویسی از فهرست کالاهای آمریکایی بوده که قرار است مالیات های سنگین بر روی آنها وضع کند و این یعنی ارسال یک پیغام سیاسی به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در صورت دنبال کردن برنامه های خود مبنی بر وضع تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم است.

پیغام سیاسی اروپا به ترامپ با وضع مالیات سنگین بر کالاهای آمریکایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گفته این مقام اروپایی، محصولات فولادی، آلومینیومی و همچنین صنعتی، کشاورزی و مواد غذایی آمریکایی وجود دارند که در صورت تایید واشنگتن مبنی بر وضع تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم، اتحادیه اروپا آماده وضع مالیات سنگین بر روی آنها است.

دونالد ترامپ چند روز پیش اعلام نمود که در هفته جاری میلادی، تعرفه 25 درصدی بر روی فولاد و تعرفه 10 درصدی برای آلومینیوم وضع خواهد نمود و این تصمیم، در راستای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی است؛ اما بطور تعیین اعلام نکرد که وضع تعرفه بر روی محصولات کدام کشورها خواهد بود.

این اقدام ترامپ منجر به موضع گیری و اعتراض از سوی متحدان ایالات متحده از قبیل کانادا، اتحادیه اروپا، مکزیک، استرالیا و چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا شده است.

انتظار می رود که اروپا در اقدام تلافی جویانه خود، مرکبات ایالت فلوریدا و محصولات فولادی آمریکا را هدف قرار دهد. این منبع مطلع که خود در کمیسیون اروپا کار می نماید، گفت: این محصولات می توانند در میان فهرست اروپا باشند؛ اما این فهرست هنوز نهایی نشده است.

این منبع مطلع گفت: باید توازن مناسبی بین پیغام سیاسی فرستاده شده به ترامپ و محصولاتی را که اروپا به آنها احتیاج دارد، ایجاد کرد؛ ضمن اینکه اقدامات متقابل می تواند مغایر با قوانین سازمان تجارت دنیای باشد.

در سال 2002 میلادی، اتحادیه اروپا تحت موضوع جنگ فولاد تهدید کرد که بر روی یکسری از محصولات آمریکایی مالیات سنگین وضع می نماید و در آن فهرست علاوه بر محصولات فولاد، مرکبات، سیب، عینک آفتابی، دستگاه فتوکپی و دیگر کالاها قرار داشتند و ایالات متحده قبل از اینکه اتحادیه اروپا آنها را اعمال کند، از موضع خود دست کشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 453

به "پیغام سیاسی اروپا به ترامپ با وضع مالیات سنگین بر کالاهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام سیاسی اروپا به ترامپ با وضع مالیات سنگین بر کالاهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید