کرو دراگون این هفته راهی ایستگاه فضایی می شود ، اولین پرتاب سرنشین دار موشک فالکون

به گزارش ایران عکس، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) برای پرتاب کپسول کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ 22 آوریل مجوز دریافت کرد.

کرو دراگون این هفته راهی ایستگاه فضایی می شود ، اولین پرتاب سرنشین دار موشک فالکون

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ناسا پس از اتمام یک بازبینی رسمی از آمادگی پرواز، به شرکت اسپیس ایکس چراغ سبز نشان داده تا آخر همین هفته چهار فضانورد ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل کند.

این پرتاب طبق برنامه در تاریخ 22 آوریل ساعت 14:41 به وقت ایران از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام خواهد شد.

این پرتاب کرو دراگون (Crew Dragon) ویژه است و توانایی شرکت فضایی ایلان ماسک را در این زمینه نشان می دهد، چرا که نه تنها اولین پرواز سرنشین داری است که از یک موشک و کپسول خدمه بازیافتی استفاده می کند، بلکه اولین پرواز مشترک با دو شریک بین المللی است.

موشک فالکون 9 همان مرحله اولی را دارد که فضانوردان را در ماه نوامبر به ایستگاه فضایی پرتاب کرد، در حالی که کپسول موسوم به Endeavour بهار گذشته رابرت بهنکن و داگلاس هرلی از ناسا را به ایستگاه فضایی برد و بازگرداند. اکنون هر دو قابل استفاده مجدد هستند.

موشک فالکون 9 یک موشک دو مرحله ای است که برای حمل محموله و فضاپیما های سرنشین دار به مدار زمین طراحی شده است. این موشک از همان موتور مرلین بهره می برد که در موشک فالکون هوی استفاده شده است و تا به امروز در مجموع 122 بار استفاده شده است.

این در حالی است که کپسول دراگون یک کپسول مجهز به 16 پیشران دراکو (Draco) برای انجام مانور در مدار و چندین چتر برای ورود مجدد به جو و فرود روی زمین است.

این بار، فضانوردان این مأموریت حامل شین کیمبرو و مگان مک آرتور فضانوردان ناسا به همراه آکیهیکو هوشیده از آژانس هوافضای ژاپن و توماس پسکت از آژانس فضایی اروپا هستند. آن ها شش ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری می کنند و جایگزین چهار عضو ماموریت کرو-1 (Crew-1) می شوند که ساعتی قبل به خانه بازگشتند.

در حال حاضر مهندسان شرکت اسپیس ایکس در حال حاضر بررسی فرایند پرتاب و رفع نگرانی های ایمنی هستند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فضانوردان باید صبح روز 23 آوریل در ایستگاه فضایی پهلو بگیرند.

ناسا این پرتاب را به صورت زنده از کانال تلویزیون خود پخش خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1611

به "کرو دراگون این هفته راهی ایستگاه فضایی می شود ، اولین پرتاب سرنشین دار موشک فالکون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرو دراگون این هفته راهی ایستگاه فضایی می شود ، اولین پرتاب سرنشین دار موشک فالکون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید