کناره گیری نامزد همجنسگرای دموکرات از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش ایران عکس، پیت بوتیجیج پس از ناکامی در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در دو ایالت نوادا و کالیفرنیای جنوبی از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا کنار کشید.

کناره گیری نامزد همجنسگرای دموکرات از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، شهردار پیشین ساوث بند که تنها نامزد همجنسگرای حزب دموکرات بود، کار خود را با یک پیروزی میلیمتری در انتخابات درون حزبی ایالت آیوا شروع کرد و در نیوهمپشایر هم پس از برنی سندرز دوم شد. انتظار می رفت بوتیجیج 38 ساله تا هفته های پایانی در رقابت باقی بماند اما ناکامی در نوادا و کالیفرنیای جنوبی نشان داد نمی تواند روی آرا و پشتیبانی اقلیت تاثیرگذار رای دهنده آمریکا حساب کند.

او شامگاه یکشنبه در جمع طرفداران خود در ساوث بند از دموکرات ها خواست برای پیروزی بر دانلد ترامپ متحد شوند و اضافه کرد: ما باید باور کنیم که بهترین راه در این لحظه از رقابت انتخاباتی متحد شدن و ایمان داشتن به هدفی مشترک است؛ اینکه کنار برویم و یاری کنیم حزب و کشورمان یکی گردد. هدف ما همیشه متحد کردن آمریکایی ها برای غلبه بر ترامپ و پیروزی در عرصه انتخابات به خاطر ارزش هایمان است.

پس از پیروزی شگفت انگیز و چشمگیر جو بایدن در کالیفرنیای جنوبی، گام بعدی در انتخابات درون حزبی دموکرات ها سه شنبه سوم مارس موسوم به سه شنبه بزرگ است؛ روزی که 14 ایالت آمریکا، مجمع الجزایر ساموا و آمریکایی های خارج از این کشور همزمان به نامزد محبوب خود در حزب دموکرات رای می دهند. در این روز، تکلیف 1344 نماینده برای حضور در گردهمایی پایانی دموکرات ها برای انتخاب نامزد نهایی تعیین می گردد.

نامزد نهایی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به 1991 نماینده از مجموع 3979 نماینده احتیاج دارد. این نماینده ها در انتخابات درون حزبی 50 ایالت، ناحیه کلمبیا یا همان واشنگتن دی سی، پورتوریکو و دیگر سرزمین های تحت حاکمیت آمریکا بین نامزدهایی تقسیم می شوند که 15 درصد یا بیشتر رای آورده باشند. تا امروز برنی سندرز با 53 نماینده پیشتاز است و بایدن با 41 نماینده پس از او واقع شده است.

هر چند سناتور بایدن گزینه اصلی مهم ترین چهره های حزب دموکرات برای حضور در انتخابات 2020 بود اما خیزش ناگهانی سندرز در انتخابات درون حزبی صندلی او را به خطر انداخت. بعضی کارشناسان هم معتقدند حتی اگر بایدن نامزد نهایی دموکرات ها باشد، احتمال پیروزی او بر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر بسیار نامحتمل است. در حالی که سندرز شاید بتواند جلوی ورود دوباره ترامپ را به کاخ سفید بگیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 855

به "کناره گیری نامزد همجنسگرای دموکرات از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری نامزد همجنسگرای دموکرات از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید