105 پروژه تا سرانجام هفته دولت در اراک افتتاح یا کلنگ زنی می گردد

به گزارش ایران عکس، حسین بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: طی هفته دولت سال جاری 105 پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستان اراک افتتاح و کلنگ زنی می گردد که زمینه اشتغال مطلوبی را در این شهرستان ایجاد می نماید.

105 پروژه تا سرانجام هفته دولت در اراک افتتاح یا کلنگ زنی می گردد

فرماندار شهرستان اراک اضافه کرد: از این 105 پروژه 95 طرح افتتاح و 10 پروژه نیز در قالب کلنگ زنی است. همچنین از 105 پروژه، 91 طرح در حوزه عمرانی و 14 طرح نیز مربوط به حوزه اقتصادی است.

بختیاری با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها یک هزار و 829 میلیارد ریال اعتبار تعریف شده که از طریق اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی تامین شده، بیان داشت: از این میزان اعتبار 912 میلیارد ریال مربوط به 91 پروژه عمرانی و 917 میلیارد ریال نیز مربوط به 14 پروژه اقتصادی است.

فرماندار شهرستان اراک توضیح داد: بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 554 نفر را به همراه دارد که می تواند در کاهش بیکاری شهرستان اراک تاثیرگذار باشد و رونق اقتصادی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: این طرح ها در حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و زیرساخت های شهری و روستایی است که با بهره برداری از آنها می توان شرایط جذب سرمایه گذار را به شهرها و روستاهای شهرستان اراک مهیا کرد.

لازم به ذکر است در هفته دولت سال جاری یک هزار پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی، کشاورزی و... در استان مرکزی بهره برداری و یا کلنگ زنی می گردد که برای این پروژه ها اعتباری بیش از 10هزار میلیارد ریال تامین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 23

به "105 پروژه تا سرانجام هفته دولت در اراک افتتاح یا کلنگ زنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "105 پروژه تا سرانجام هفته دولت در اراک افتتاح یا کلنگ زنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید