ارتقای فرهنگ مطالعه عامل برطرف بسیاری از مسائل است

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، علی اصغرجمشید نژاد پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان که در محل دائمی نمایشگاه های این استان برگزار گردید، اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ داشته و به همین دلیل از این انقلاب به انقلاب فرهنگی یاد می گردد.

ارتقای فرهنگ مطالعه عامل برطرف بسیاری از مسائل است

وی با بیان اینکه ایران با پیشینه غنی فرهنگی معرفی می گردد، اضافه کرد: مسئولان باید زیرساخت های فرهنگی را برای اجرای برنامه های این حوزه فراهم نمایند.

جمشیدنژاد در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، بزرگترین معجزه پیامبر گرامی را کتاب دانست و گفت: آغاز این کتاب مقدس با اقراء به معنای خواندن آغاز و در ادامه این کتاب نیز به قلم قسم یاد شده است.

وی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای برپایی این نمایشگاه، اعلام کرد: برگزاری این نمایشگاه موجب دلگرمی علاقمندان به حوزه کتاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر لزوم ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه آن را یکی از مهم ترین مسئولیت های دستگاه های فرهنگی در جامعه برشمرد و گفت: کتاب در همه جوامع از صندلی ویژه ای برخوردار بوده و ترویج این فرهنگ سبب کاهش آسیب های اجتماعی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 94

به "ارتقای فرهنگ مطالعه عامل برطرف بسیاری از مسائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای فرهنگ مطالعه عامل برطرف بسیاری از مسائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید