بحران کم آبی جدی است، یک سوم سال در کرمان باطوفان های شدید مواجهیم

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله نیکزادی پیش از ظهر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست استان کرمان بیان داشت: محیط زیست به اصطلاح کسانی که به آن توجه ندارند همیشه به محیط ایست معروف بوده است.

بحران کم آبی جدی است، یک سوم سال در کرمان باطوفان های شدید مواجهیم

وی اضافه نمود: باید یادمان باشد ما در گذشته زیاد به مقوله محیط زیست توجه نکرده ایم و امروزه شاهد پیامدهای آن هستیم و آثار این بی توجهی و گاها رفتار احساسی را در کل کشور شاهدیم؛ مثل دریاچه ارومیه، باتلاق جازموریان، بحث ریزگرد و خیلی از مسائلی که امروز مردم دولت با آن درگیر هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان پهناور کرمان با همه ویژگی هایی که دارد متاسفانه در مسائل زیست محیطی خیلی آسیب دیده است ضمن این که نیروهای سازمان محیط زیست در همه ادوار خیلی زحمت کشیدند اما تا به امروز نتوانستند حاکمیت خودشان را در مناطق کشور و سیطره کاری خودشان پیاده نمایند.

وی اضافه نمود: قبلا محیط زیست را به عنوان مجری می شناختند در صورتی که سازمان محیط زیست کارش اجرایی نیست و مرجع پیشگیری است.

نیکزادی گفت: در استان کرمان امروز ما با بحران آب روبرو هستیم یکی از سازمان های که می توانست پیشگیری کند محیط زیست است که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و امروز بحران آب در استان جدی است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر نتوانیم آب را منتقل کنیم در آینده نزدیک جنگل های خودمان را به کویر تبدیل می کنیم و این رخ داده و بوی بد کوره های زغال سوزی آغاز شده است.

وی گفت: در بحث معادن متاسفانه گاهی چنان به آن حمله می کنیم که انگار تمام خواهد شد همچنین در زمینه شن های روان بعد از گذشت 13 سال بوته کاری و مالچ پاشی آغاز شده که کل زیر ساخت ها یک استان را نابود می نماید.

نیکزادی گفت: خوشحالیم فرزندی از فرزندان دیار کرمان در این رده مسئولیتی انتخاب شده اما نگران بی ثباتی مدیریتی در این منطقه هستیم و در سازمانی که باید روند کارش را درست پیش ببرد در مدت کوتاه شاهد تغییر مدیریتی در آن هستیم.

وی اضافه نمود: ناراحتم که جزینی زاده دار جابجا می شوند امروز شاهد هستیم که این شخصیت فعال را از دست می دهیم که در کشور مثل او کم داریم که از نظر صداقت، کوشش و دلسوزی بی نظیر است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از استاندار هم درخواست داشتم که با این تغییر به این سادگی موافقت نمی کرد هر چند که باید به خواست وزارتخانه احترام بگذاریم.

وی گفت: در خصوص بحث ریزگردها عمده زیرساخت های شهر کرمان را شن های روان و طوفان ها دارند از بین می برند و در حال نابودیست و در یک سوم سال دچار طوفان های شدید هستیم.

نیکزادی بیان داشت: در خصوص تالاب جازموریان و ریزگردهای بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان دچار مشکل هستیم که درخواست دارم پیگیری گردد و اعتباری به استان بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 127

به "بحران کم آبی جدی است، یک سوم سال در کرمان باطوفان های شدید مواجهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران کم آبی جدی است، یک سوم سال در کرمان باطوفان های شدید مواجهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید