در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رایزنی برای تبدیل پادگان ها به مدارس، کمبود حداقل 20 مدرسه در منطقه 22

به گزارش ایران عکس، مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به مسائل فضای آموزشی در پایتخت از احتیاج به حداقل 20 مدرسه در منطقه 22 اطلاع داد.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رایزنی برای تبدیل پادگان ها به مدارس، کمبود حداقل 20 مدرسه در منطقه 22

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره وضعیت فضا های آموزشی و مدارس تهران اظهار کرد: در تهران به دلیل قدمت شهر، فضا های آموزشی نسبت به دیگر نقاط کشور سن بالاتری دارند؛ بر همین اساس 10 هزار کلاس احتیاجمند نوسازی و 7 هزار کلاس احتیاجمند مقاوم سازی داریم.

وی ادامه داد: البته مسئولان استان تهران با توجه به اعتبارات موجود برنامه ریزی هایی برای تامین فضای آموزشی استاندارد داشتند و طبق برنامه ریزی ها 4 هزار کلاس درس به وسیله خیرین مدرسه ساز، 4 هزار کلاس درس به وسیله فروش فضا های مازاد، 4 هزار کلاس درس به یاری موسساتی مانند بنیاد برکت و 4 هزار کلاس درس به وسیله اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پروش تهران از رایزنی با استاندار و شهردار تهران اطلاع داد و گفت: مذاکراتی مبنی بر اختصاص بخشی از پادگان های نظامی به آموزش و پرورش داشته ایم و همانطور که شهرداری بخشی از پارک ها را به آموزش و پرورش اختصاص داده است خواستار اختصاص بخشی از پادگان ها به فضای آموزشی هستیم که البته موانع قانونی در این مورد وجود دارد و باید با مذاکره آن را رفع کنیم.

نادیده دریافت فضای آموزشی و درمانی در انبوه سازی های منطقه 22

فولادوند درباره احتیاج منطقه 22 تهران به فضای آموزشی گفت: در این منطقه با توجه انبوه سازی های صورت گرفته نه تنها تامین فضای آموزشی بلکه تامین مراکز درمانی هم مورد توجه انبوه سازان نبوده است و اکنون هم این مشکل با رایزنی چند ماهه رفع نخواهد شد.

وی درباره مدارس مورد احتیاج در این منطقه برای سال آینده توضیح داد: اکنون تمام آپارتمان های این منطقه تکمیل نشده است، اما با همین جمعیت موجود هم برای سال آینده احتیاج به 20 فضای آموزشی جدید داریم و سعی می کنیم تا حد ممکن از چند شیفته شدن مدرسه ها با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی جلوگیری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 118

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رایزنی برای تبدیل پادگان ها به مدارس، کمبود حداقل 20 مدرسه در منطقه 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ رایزنی برای تبدیل پادگان ها به مدارس، کمبود حداقل 20 مدرسه در منطقه 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید