رشد 2 درصدی شاخص کل فرابورس در سرانجام معاملات امروز

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرابورس ایران، در معاملات امروز یکشنبه(دوم دیماه) آیفکس تحت تاثیر مثبت از سمت نمادهای پتروشیمی و فلزات اساسی مانند زاگرس، کگهر، میدکو و ذوب نزدیک به 37 واحد معادل 2 درصد رشد کرد و تا نزدیکی سطح 1817 واحدی بالا رفت.

رشد 2 درصدی شاخص کل فرابورس در سرانجام معاملات امروز

سهامداران امروز در مجموع دو بازار اول و دوم 306 میلیون سهم را به ارزش 1137 میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند که در میان تمامی نمادهای مورد معامله نماد سهامی ذوب آهن با تغییر مالکیت 117 میلیون سهم به ارزش بیش از 219 میلیارد ریال در صدر ایستاد. این نماد همچنین پربیننده ترین نماد معاملاتی نیز شناخته شد. در سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز شاهد جابه جایی 343 میلیون سهم بودیم که ارزش این مبادلات بالغ بر 803 میلیارد ریال بود.

در جریان بازار امروز نماد معاملاتی شرکت صنعتی دریایی ایران خصدرا به موجب درخواست شفاف سازی از سوی شرکت و نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد بپاس به منظور برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز سه شنبه مورخ 4 دی 97 در سرانجام معاملات امروز متوقف شدند. در سمت مقابل نیز نماد معاملاتی شرکت ساختمان اصفهان ثاصفا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شد.

نمادهای معاملاتی دماوند، کتوکا، شرانل و بپاس در حالی امروز در صدر نمادهای با بیشترین درصد رشد قیمت قرار گرفتند که نمادهای بساما، قچار و گکوثر بالاترین افت قیمتی را در بازار سهام فرابورس تجربه کردند.

امروز در بازار اوراق با درآمد نیز ثابت نماد اخزا701 با خرید و فروش 146 هزار ورقه از این اوراق به ارزش بیش از 144 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت. در این بازار نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا6071، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اوراق در سرانجام معاملات فردا متوقف می گردد.

در همین حال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز به غیر از 5 نماد تمامی اوراق مورد مبادله با ریزش قیمت تا سقف حداکثر 5 درصد روبه رو و در بازه قیمتی 233 هزار تا 545 هزار ریال دادوستد شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 117

به "رشد 2 درصدی شاخص کل فرابورس در سرانجام معاملات امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2 درصدی شاخص کل فرابورس در سرانجام معاملات امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید