وعده های وزیر نیرو برای گذر بی خطر از تابستان 98

به گزارش ایران عکس، وزیر نیرو که از روزهای اول خدمت خود مدیریت مصرف را لزوم کار این وزارتخانه دانسته معتقد است که سال آبی 97-98 و تابستان آینده یکی از بهترین دوران های رونق، توسعه و استفاده صحیح از منابع آب و برق خواهد شد.

وعده های وزیر نیرو برای گذر بی خطر از تابستان 98

به گزارش خبرنگاران، تابستان سال جاری صنعت آب و برق کشور چالش های متعددی را پشت سر گذاشت و متاسفانه بعد از 15 سال شاهد خاموشی های برنامه ریزی گردیده در کشور بودیم همین موضوع نیز موجب شد تا وزارت نیرو برنامه ریزی خود را از هم اکنون برای تابستان سال آینده شروع کند.

برنامه 098 که برای فرار از خاموشی کشور تدوین گردیده برنامه های زیادی را در راستای توسعه ظرفیت صنعت برق و راهکارهای ترویج مدیریت مصرف در خود جای داده است بر همین اساس نیز وزیر نیرو بر این باور است که با این برنامه می توان چالش های تابستان را به حداقل رساند.

همچنین طبق اعلام رضا اردکانیان وزیر نیرو براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار گردیده تا 25 واحد نیروگاهی جدید وارد مدار گردد.

چندی پیش نیز محمودرضا حقی فام، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با تدابیر در نظر گرفته گردیده با اجرای درست این برنامه می توان 8000 مگاوات را به ظرفیت فعلی شبکه برق کشور افزود که طبق برآوردهای انجام شده 5000 مگاوات از طریق نصب نیروگاه و 3000 مگاوات از طریق مدیریت مصرف اجرایی خواهد شد.

با این وجود نمی توان این واقعیت را منکر شد که سال جاری دومین سالی است که طی پنج دهه اخیر به عنوان سال خشک و کم بارش معرفی گردیده و استمرار افزایش دما که شرایطی جهانی بود موجب شد تا کمبود فراوری داشته باشیم و نیروگاه های آبی به لحاظ کاهش مخازن نتوانند در ظرفیت حداکثری کار نمایند.

با این شرایط و تدابیر در نظر گرفته گردیده وزارت نیرو انتظار می رود که تابستان پیش رو با کمترین مشکل سپری شوود و وزارت نیرو بتواند با انجام کار های مدیریتی چالش های این دو صنعت حیاتی و مهم را دور بزند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 55

به "وعده های وزیر نیرو برای گذر بی خطر از تابستان 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده های وزیر نیرو برای گذر بی خطر از تابستان 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید