آذربایجان مدعی نقض آتش بس شد

به گزارش ایران عکس، ایرنا نوشت: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که برغم برقراری آتش بس از ساعت 12 (به وقت محلی) امروز ارتش ارمنستان به خطوط مقدم آغ دره- ترتر و فضولی- جبرئیل، حمله نموده است.

آذربایجان مدعی نقض آتش بس شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام این موضوع در صفحه رسمی توئیتر خود اضافه کرد که اقدامات لازم توسط ارتش این کشور در دستور کار است.

بنابر توافق شب گذشته میان باکو - ایروان و با وساطت مسکو رژیم آتش بس در قره باغ از حوالی ظهر امروز به اجرا گذاشته شد.

با وجود اعلام خبر برقراری آتش بس در قره باغ، بعضی رسانه های بین المللی از جمله شبکه الجزیره از شنیده شدن چند صدای تبادل آتش توپخانه بین دو طرف بعد از اجرای آتش بس خبر داده اند.

شوشان استپانیان دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان هم در صفحه فیس بوک خود نوشت واحدهای ارتش این کشور در قره باغ کوهستانی در تاریخ 10 اکتبر ساعت 12:00 (11:00 به وقت مسکو) ، مطابق توافق وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان ، دستور آتش بس را دریافت کردند.

زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز آدینه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از 10 ساعت مذاکره در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.بر اساس این توافق، از ساعت 12 ظهر روز شنبه 10 اکتبر (19 مهر) شروع آتش بس در قره باغ برقرار شد.

همچنین قرار شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز در اسرع وقت ادامه دهند.

ارتش جمهوری آذربایجان اعلام نموده، خودروهای زرهی ارمنی را که آتش بس را نقض نموده اند، منهدم نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1254

به "آذربایجان مدعی نقض آتش بس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان مدعی نقض آتش بس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید