آستارا دارای تنش آبی بسیار بالایی است

به گزارش ایران عکس، نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: این شهرستان با اینکه در شمال واقع شده است، ولی جزء شهرستان های دارای تنش آبی بسیار بالا است.

آستارا دارای تنش آبی بسیار بالایی است

غلامرضا مرحبا، نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعضی اقدامات صورت گرفته در زمان سرکشی از حوزه انتخابیه گفت: با مدیریت شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت برق و شرکت آب و فاضلاب شهرستان، در حال حاضر تمام روستا های ما تحت عملیات محرومیت زدایی هستند.

او اضافه کرد: آستارا علیرغم اینکه در شمال واقع شده است، جزء شهرستان های دارای تنش آبی بسیار بالا است.

به گفته نماینده مردم آستارا در مجلس، حفر چاه های نو و بهسازی چاه ها، نصب مخازن بزرگ برای روستا ها دخیره آب و ضریب اطمینان را افزایش داده و مانع از قطعی آب خواهد شد.

مرحبا بعلاوه به جزییات سفر وزیر راه جمهوری آذربایجان به آستارا اشاره و تأکید کرد: این شهرستان مقدمه تکمیل کریدور بین المللی و ترانزیتی شمال به جنوب است که از زمان افتتاح رسمی، توسعه روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را به عنوان 2 کشور همسایه تقویت نموده است.

او گفت: هر چند بارانداز ریلی آستارا در حال تکمیل شدن است و نواقصی نیز دارد، اما صادرات ملی و واردات از راه آهن بین المللی آستارا طبق آمار های رسمی اداره کل گمرک آستارا از رونق خوبی برخوردار است.

نماینده مردم آستارا در مجلس یازدهم ادامه داد: در بحث بنیاد مسکن و حوزه راهداری روستا های متعددی داریم که سال های متمادی اقداماتی برای بهبود شرایط آن ها صورت نگرفته و بعضا بعضی از جاده ها بیش از 15 تا 17 سال است که کار بازسازی و راهسازی بر روی آن انجام نشده و بسیاری از آن ها فرسوده شده اند، خوشبختانه دستگاه های ذیربط با اعتبارات لازم در حال اجرای عملیات آسفالت و بهسازی جاده ها هستند.

به گفته مرحبا، در فصل زمستان با توجه به بارندگی های شدید، باید مسیر تردد جاده ای در نظر گرفته گردد.

او اضافه کرد: موضوع دیگر در حوزه برق است که بخش عمده شبکه های برقی شهرستان آستارا فرسوده است.

این نماینده مجلس توضیح داد: شرکت توزیع برق گیلان اقداماتی از جمله تقویت کابل های برق رسانی به روستاها، تعویض تیر های چوبی چراغ برق، کابل های خودنگهدار را انجام داده است.

منبع: خانه ملت

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2167

به "آستارا دارای تنش آبی بسیار بالایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستارا دارای تنش آبی بسیار بالایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید