آمادگی دولت الوفاق برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا در لیبی

به گزارش ایران عکس، وزیر کشور دولت الوفاق لیبی(دولت مورد حمایت قطر و ترکیه) از پیشنهاد به آمریکا برای احداث پایگاه نظامی در این کشور عربی شمال آفریقا اطلاع داد.

آمادگی دولت الوفاق برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا در لیبی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل و کار در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین جهت را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجهته، فتحی باشاغا در گفت وگو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گفت دولت الوفق پیشنهاد میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا در لیبی را به این کشور داده است.

وی مدعی شد که احداث پایگاه نظامی آمریکا در لیبی به برقراری امنیت یاری خواهد نمود.

باشاغا گفت اگر ایالات متحده آمریکا درخواستی درباره پایگاه نظامی در لیبی ارائه کند، هرگز با آن مخالفت نخواهیم کرد. وی مدعی شد وجود پایگاه نظامی آمریکا برای مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و دور کردن کشورهای خارجی است که در امور لیبی دخالت می نمایند و وجود چنین پایگاهی به ثبات منجر خواهد شد.

وی با درخواست از آمریکا برای خارج نکردن نظامیانش از قاره آفریقا به انتقاد از روسیه پرداخت و افزود روس ها در لیبی فقط به خاطر حفتر نیستند، بلکه آنها استراتژی بزرگی در لیبی و قاره آفریقا دارند.

در حال حاضر حدود 6هزار نظامی آمریکایی در قاره آفریقا در چارچوب دخالت های فزاینده این کشور در امور کشورهای دنیا مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 822

به "آمادگی دولت الوفاق برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دولت الوفاق برای میزبانی از پایگاه نظامی آمریکا در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید