آیفون SE 3 و آیپد ایر 5 احتمالا 17 اسفند معرفی می شوند

به گزارش ایران عکس، طبق تازهترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل میخواهد در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) از آیفون SE 3 و آیپد ایر 5 رونمایی کند. این رویداد به طور کاملا مجازی برگزار خواهد شد و ممکن است در کنار نسل تازه آیفون SE و آیپد ایر، چند محصول دیگر هم معرفی گردد ولی در این زمینه هنوز گزارش موثقی منتشر نشده است.

آیفون SE 3 و آیپد ایر 5 احتمالا 17 اسفند معرفی می شوند

ماه ها قبل شایعه هایی مبنی بر شباهت آیفون SE 3 به آیفون XR منتشر شد. در این میان اگرچه دو نفر از افشاگران همچنان می گویند که چنین شایعه ای صحت دارد، اما بر اساس مجموع گزارش ها و تصاویر باید بگوییم که این گوشی از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و بنابراین بار دیگر با یک طراحی قدیمی روبرو خواهیم شد.

بر اساس یک گزارش نو، نوترین مدل آیفون SE از شارژ بی سیم مرسوم پشتیبانی می نماید. این یعنی برای بهره گیری از این قابلیت می توانید از شارژرهای مبتنی بر استاندارد Qi بهره ببرید. همان طور که احتمالا می دانید، نسل دوم آیفون SE هم از این قابلیت استفاده می نماید و به همین دلیل بهره گیری آیفون SE 3 از چنین قابلیتی اصلا غافلگیرکننده نیست.

با این حال، برخلاف سری آیفون 12 و 13 که برای شارژ بی سیم قادر به بهره گیری از قابلیت مگ سیف هستند، چنین مشخصه ای در آیفون SE 3 وجود نخواهد داشت. آیفون SE 3 مانند نسل های قبلی یک گوشی ارزان محسوب می گردد و بنابراین اپل برای پایین نگه داشتن قیمت آن باید ویژگی های مختلفی را فدا کند. در این میان قابلیت مگ سیف به هیچ عنوان یک مشخصه ضروری محسوب نمی گردد و عدم راه یابی آن به نسل نو آیفون SE یک تصمیم منطقی است.

روی هم رفته آیفون SE 3 از نمایشگر 4.7 اینچی LCD، دکمه هوم حاوی تاچ آی دی و حاشیه های ضخیم بهره می برد. در پنل پشتی آن بار دیگر فقط یک دوربین تعبیه شده و در زمینه تراشه هم می توانیم انتظار بهره گیری از چیپست A15 را داشته باشیم که در گوشی های سری آیفون 13 استفاده شده است. به لطف بهره گیری از چیپست A15، کاربران با خرید آیفون SE 3 می توانند از اینترنت 5G بهره ببرند.

به غیر از این گوشی، درباره نسل چهارم آیفون SE هم تا به امروز گزارش های زیادی منتشر شده و گفته می گردد اپل برای آن از طراحی مشابه آیفون XR استفاده خواهد نمود. اگرچه در ابتدا گفته می شد که این گوشی در سال 2024 از راه می رسد، ولی یکی از افشاگران مشهور به تازگی اعلام نموده که در سال 2023 با این گوشی ارزان روبه رو خواهیم شد. گفته می گردد این گوشی از نمایشگر 5.7 اینچی بهره می برد که 1 اینچ بزرگ تر از نسل قبلی خود است.

در کنار آیفون SE 3، اپل فراوری انبوه آیپد ایر 5 را هم شروع نموده است که گویا کاربران امکان خرید مدل 5G این آیپد را هم خواهند داشت. به نظر می رسد طراحی این آیپد نو هم تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارد ولی با چیپست نوی به دست کاربران می رسد.

البته با توجه به اینکه بحران کمبود تراشه هنوز رفع نشده، ممکن است فرایند فراوری انبوه این دو محصول با چالش ها و مسائل زیادی روبرو گردد. ولی خوشبختانه در این زمینه هنوز گزارشی منتشر نشده است. با وجود اینکه آیفون SE 3 با همان طراحی نسل قبلی راهی بازار می گردد، تحلیلگران بر این باور هستند که به لطف داشتن قیمت مناسب، چیپست پیشرفته و پشتیبانی از اینترنت 5G به احتمال زیاد با استقبال گسترده از جانب کاربران روبرو خواهد شد.

اگرچه گوشی های سری آیفون SE به علت داشتن قیمت مناسب هواداران زیادی دارند، اما از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم در این محدوده قیمتی کاربران به چندین گوشی اندرویدی مجذوب کننده هم دسترسی دارند. از جمله شرکت هایی که توجه ویژه ای به این بازار نشان داده اند می توانیم به سامسونگ و شیائومی اشاره کنیم که بر اساس نوترین گزارش های منتشر شده، بعد از اپل پیروز به تصاحب رتبه دوم و سوم بازار جهانی موبایل شده اند. اما در نهایت نباید قدرت برند اپل و هواداران پروپاقرص این شرکت را دست کم بگیریم.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2072

به "آیفون SE 3 و آیپد ایر 5 احتمالا 17 اسفند معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 3 و آیپد ایر 5 احتمالا 17 اسفند معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید