اتحاد آمریکا و لهستان بر ضد خدمات نسل پنجم هواوی

به گزارش ایران عکس، آمریکا و لهستان با یکدیگر بر سر ارزیابی و کنترل تجهیزات مخابراتی مورد استفاده در شبکه های نسل پنجم تلفن همراه به توافق رسیدند، اقدامی که هدف از آن مقابله با هواوی است.

اتحاد آمریکا و لهستان بر ضد خدمات نسل پنجم هواوی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، آمریکا و لهستان با یکدیگر بر سر ارزیابی و کنترل تجهیزات مخابراتی مورد استفاده در شبکه های نسل پنجم تلفن همراه به توافق رسیدند، اقدامی که هدف از آن مقابله با هواوی است. مایک پنس معاون اول رئیس جمهور آمریکا و آندریژ دادا رئیس جمهور لهستان در دیدار با یکدیگر توافقنامه ای را امضا کردند که درقالب آن خط مشی های امنیتی شبکه های مخابراتی نسل پنجم تشریح شده است.

اگر چه در این توافقنامه اشاره ای به نام هواوی نشده است، اما تحلیل گران این اقدام واشنگتن را تازه ترین کوشش کاخ سفید به منظور کاهش نقش چین در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم توصیف نموده اند. ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات چندرسانه ای را ممکن می نماید و درآمدزایی فراوانی خواهد داشت و شرکت هایی که کنترل این شبکه ها را در دست بگیرند، آینده اقتصاد و فناوری دنیا را از آن خود خواهند کرد.

در توافقنامه یادشده هدف از امضای آن مقابله با خرابکاری و نفوذ در شبکه های ارتباطی به منظور حفاظت از حریم شخصی و آزادی های فردی مردم عنوان شده است و این در حالی است که آمریکا خود به طور گسترده از شبکه های مخابراتی و ارتباطی برای جاسوسی از مردم آمریکا و دیگر نقاط دنیا سواستفاده می نماید.

آمریکا بسیاری از متحدان خود را برای عدم استفاده از تجهیزات و خدمات هواوی تحت فشار گذارده و توافق با لهستان نیز می تواند زمینه ساز عقد توافقنامه های مشابه با بعضی کشورهای دیگر باشد.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 320

به "اتحاد آمریکا و لهستان بر ضد خدمات نسل پنجم هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد آمریکا و لهستان بر ضد خدمات نسل پنجم هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید