اجرای طرح شبکه خانه موزه ها تا انتها سال 1401 در تهران

به گزارش ایران عکس، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، اجرای طرح شبکه خانه موزه ها تا خاتمه سال 1401 در تهران صورت می پذیرد.

اجرای طرح شبکه خانه موزه ها تا انتها سال 1401 در تهران

کسری حسنی، سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مراسم تقدیر از کمیته ملی یونسکو به بهانه ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایران که با عنوان ایران جلوه گاه فرهنگ جهان در خانه موزه سیمین و جلال برگزار گشت، اظهارکرد: شهرداری تهران در رویکرد نو خود حمایت از امور فرهنگی از جمله توسعه خانه موزه ها و فضاهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین ثبت خوشنویسی ایران در یونسکو نیز از جمله موضوعات مهمی است که شهرداری با تمام ظرفیت های خود از آن حمایت خواهد کرد و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در راستای تأکیدات شهردار تهران و تحقق شعار تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام اقدام به برگزاری این مراسم با حضور هنرمندان و جامعه خوشنویسان کشور کرده و افزایش برگزاری این برنامه ها در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

حسنی ادامه داد: همچنین برای سال آینده طرح ساخت گذر حکمت را در برنامه های خود داریم که در این طرح قرار است یک گذر فرهنگی از خانه جلال تا خانه نیما احداث شود.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در این دوره با کمک تمام ظرفیت های شهرداری، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر را با کمک هنرمندان توسعه خواهیم داد.

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم علی اشرف صندوق آبادی، نایب رئیس انجمن خوشنویسان با بیان اینکه اقدامات خوبی از طریق یونسکو و وزارت میراث فرهنگی در راستای حفظ این هنر اصیل کشور شده است، گفت: هنر خوشنویسی با همه مسائل و دیجیتالی شدن در زندگی مردم گسترده شده است و در حال حاضر حدود 370 شعبه انجمن در سراسر کشور وجود دارد و هنرجویان و اساتید زیادی در این مراکز فعالیت دارند. وی با اشاره به اینکه 60 درصد علاقمندان به خوشنویسی در سطح کشور را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: این قشر محور خانواده ها بوده و می تواند به رشد این هنر کمک کنند.

به گفته نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، کاربردی شدن خوشنویسی باعث شده هم اینک دوران طلایی این هنر را نظاره گر باشیم. بنابر اعلام روابط عمومی شرکت توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران، در خاتمه این مراسم از اساتید و پیشکسوتان هنر خوشنویسی تقدیر بعمل آمد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2008

به "اجرای طرح شبکه خانه موزه ها تا انتها سال 1401 در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح شبکه خانه موزه ها تا انتها سال 1401 در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید