احراز هویت شرط انجام امور مربوط به دامنه ir. شد

به گزارش ایران عکس، زومیت نوشت: طبق اطلاعیه مرکز ثبت دامنه کشوری ایران از سال 1402 فقط با احراز هویت امکان ثبت، تمدید، انتقال و لغو دامنه ir. وجود خواهد داشت.

احراز هویت شرط انجام امور مربوط به دامنه ir. شد

نوترین اطلاعیه مرکز ثبت دامنه کشوری ایران (ایرنیک) از ضرورت احراز هویت برای کلیه امور مربوط به دامنه ir. از ابتدای سال آینده خبر داده است. ایرنیک در متن این اطلاعیه با اشاره به این که درخواست های ارسالی از سوی شناسه های کاربری فعلی از ابتدای سال 1402 مورد آنالیز قرار نخواهد گرفت، نوشته است:

احتراماً به اطلاع می رساند از ابتدای سال 1402 کلیه درخواست های مرتبط با دامنه نقطه آی آر فقط به وسیله شناسه های کاربری احراز هویت شده پذیرفته خواهد شد و به هیچ یک از درخواست های ارسالی (اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن) در شناسه های کاربری فعلی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

به این ترتیب، متقاضیان ثبت، انتقال، تمدید یا لغو این دامنه باید نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به شناسه کاربری خود و احراز هویت اقدام نمایند. در ادامه متن این اطلاعیه در همین خصوص چنین آمده است:

از جنابعالی دعوت می گردد به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود، در اسرع وقت با مراجعه به زیر https://verify.nic.ir نسبت به تکمیل اطلاعات شناسه کاربری و احراز هویت اقدام نمایید.

بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ایرنیک شیوه نو احراز هویت شامل سه مرحله خواهد بود: در مرحله نخست، آدرس ایمیل متقاضی باید در این سامانه ثبت شده و تأیید گردد. در مرحله بعد، مشخصات هویتی متقاضی امور مربوط به دامنه مطابق با آن چه در کارت ملی او ثبت شده، در سامانه نیز ثبت گردد و در مرحله آخر مشخصات تماس متقاضی و شماره تلفن همراه او باید در سامانه وارد و ثبت گردد.

در اطلاعیه اخیر مرکز ثبت دامنه کشوری ایران بعلاوه ذکر شده است که مسئولیت عدم اقدام در مورد احراز هویت بر عهده کاربر خواهد بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2185

به "احراز هویت شرط انجام امور مربوط به دامنه ir. شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احراز هویت شرط انجام امور مربوط به دامنه ir. شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید