امنیت ایران فرصتی بی بدیل برای توسعه گردشگری است

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، فریدون الهیاری شامگاه یک شنبه در مراسم ویژه روز جهانی جهانگردی در اصفهان گفت: آنچه مسلم است در فرهنگ و معارف دینی ما گردشگری صندلی مهمی در رشد و اعتلای انسان دارد.

امنیت ایران فرصتی بی بدیل برای توسعه گردشگری است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه نمود: سیر آفاق و انفس در فرهنگ ما همواره همراه هم بوده است و این مسئله نشان می دهد که هدف از سفر تنها بازدید از مکان های تازه نیست بلکه اعتلای روحانی و معنوی انسان نیز می تواند در سفر رخ دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در سفرنامه های بسیاری از مسافران رشد مذهبی در کنار پیمودن راستا سفر مطرح می گردد، تاکید نمود: نقطه شروع نگاه به حوزه گردشگری باید از مبناهای فرهنگی و دینی ما شروع گردد و در ادامه با حفظ این صندلی به چشم اندازهای مهمی که در جهانی مدرن می تواند داشته باشد گسترش پیدا کند.

صندلی گردشگری در اقتصاد جهانی

وی با بیان اینکه امروزه گردشگری صندلی مهمی در اقتصاد جهان دارد و جزو سه صنعت مهم جهان در کنار نفت و خودرو سازی قرار گرفته است، بیان داشت: نکته مهم دیگر اینکه امروز صنعت گردشگری در توزیع بین المللی خود در جهان تاحدودی تغییر اساسی یافته است.

الهیاری توضیح داد: در دهه های میانی قرن 20 میلادی حدود 15 کشور در جهان صنعت گردشگری را در قبضه خود داشتند و مقصد عمده گردشگران جهانی بودند.

وی ادامه داد: این در حالی است که امروز سهم این کشورها در گردشگری جهان به کمتر از 50 درصد رسیده است و این نشان می دهد که بسیاری از کشورهای در حال توسعه در حوزه گردشگری آنچنان حرکت و کار نموده اند که بیش از نیمی از مقاصد گردشگری جهان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه در کشور ما گردشگری صندلی بسیار مهمی دارد، تاکید نمود: ایران از نظر جاذبه های فرهنگی و تاریخی در جهان جزو رتبه های نخست جهان است و از نظر طبیعی هم دارای تنوع ویژه در حوزه های اقلیمی و جغرافیایی بوده و بسیار پرجاذبه است.

سیمای فرهنگی و قومیتی ایران از فرصتهای حوزه گردشگری است

وی با بیان اینکه سیمای فرهنگی و قومیتی ایران نیز بسیار متنوع است، گفت: حضور این اقوام فرصتی بی بدیل در حوزه گردشگری است که زمینه ارائه جاذبه های گردشگری متنوعی را فراهم می نماید.

الهیاری با بیان اینکه ما باید از این امکانات در سطح بین المللی استفاده ویژه کنیم، ابراز داشت: در فرصت تاریخی ارزشمندی قرار داریم که کوشش ها و سیاست های دستگاه دیپلماسی خارجی ما امکان تعاملات جهانی را گسترش و فرصت ویژه ای ایجاد نموده است.

وی افزود: از سویی ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که بسیاری از کشورهای و تمدن های بزرگ تاریخی در آن مستقر هستند تنها منطقه امن گردشگری به شمار می آید و از میان تمام تمدن های عظیم فرهنگی مانند مصر و عراق و سوریه تنها کشور ایران، امنیتی مثال زدنی دارد که فرصت خوبی برای حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید نمود: گرچه از ناامنی دیگر مناطق خشنود نیستیم اما واقعیت این است که تنها مقصد امن در خاورمیانه برای گردشگرانی هستیم که با انگیزه فرهنگی به سمت این منطقه حرکت می نمایند و باید از این فرصت استفاده کنیم.

اصفهان پیشانی گردشگری ایران است

وی افزود: در این میان اصفهان پیشانی گردشگری ایران است و ویترین جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری کشور عزیز ایران است و بر این اساس رسالت بزرگی در این استان برعهده داریم.

الهیاری گفت: هیئت های مختلف خارجی که برای برنامه های معین دیپلماتیک به ایران می آیند همگی اصفهان را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود انتخاب نموده اند و این نشان می دهد این شهر مهم ترین مزیت بین المللی کشور ایران در حوزه گردشگری و در صحنه جهانی است که به توجه ویژه ملی احتیاج دارد.

رشد 36 درصدی گردشگری خارجی اصفهان در 5 ماهه نخست سال جاری

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در استان کلید خورده است و گردشگری خارجی ما در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، افزود: در 5 ماهه اول سال جاری 36 درصد رشد گردشگری خارجی نسبت به سال 93 داشتیم و مهر و آبان نیز قله استقبال گردشگران خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان این آمار را نشانه حرکت به سمت رشد معقول و منطقی برشمرد و گفت: باید خود را برای موج گسترده گردشگری آماده کنیم.

وی اضافه نمود: تاسیسات گردشگری شرایط مطلوبی را در وضع موجود دارد اما برای آینده اصلا مناسب نیست و با توجه به اینکه هتل های 4 و 5 ستاره ما برای ماه های آینده رزرو هستند، باید خودمان را برای شرایط پذیرش گردشگران بیشتری آماده کنیم.

الهیاری گفت: هم اکنون 34 هتل جدید در اصفهان احداث و 16 هتل با 50 درصد پیشرفت فیزیکی داریم اما باید این ظرفیت افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است در این مراسم که استاندار و شهردار اصفهان، مدیر کل ارشاد استان اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند برای نخستین بار شرکت تسکو به عنوان نخستین شرکت کرایه خودرو بدون راننده برای گردشگری در ایران و دیگر کشورها معرفی گردید و از نهادهای فعال در حوزه گردشگری نیز تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 688

به "امنیت ایران فرصتی بی بدیل برای توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت ایران فرصتی بی بدیل برای توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید