بازدید ماتیس از باقیمانده های فاجعه بار جنگ ویتنام

به گزارش ایران عکس، وزیر دفاع آمریکا در حال آنالیز پیامدهای باقیمانده از جنگ ویتنام است. او امروز، چهارشنبه از پایگاهی در این کشور که در دوران جنگ ویتنام به دلیل ذخیره عامل نارنجی توسط نیروهای آمریکایی آلوده شده، دیدار کرد.

بازدید ماتیس از باقیمانده های فاجعه بار جنگ ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا از پایگاهی هوایی در شمال شهر هوشی مین دیدار کرد که طی اواخر دهه 1960 میلادی و اوایل دهه 1970 توسط نیروهای آمریکایی که فرمالدئید شیمیایی عامل نارنجی را در این پایگاه ذخیره نموده بودند، به شدت آلوده شده بود.

آمریکا چهار سال قبل متعهد شد که بخش هایی از پایگاه هوایی بینهوا را که در اثر ذخیره این ماده سمی آلوده شده است، پاکسازی کند.

این ماده سمی سرطان زا به چندین نسل از ویتنامی ها آسیب رسانده که عوارض ناشی از آن در میان بچه ها بارزتر است. عامل نارنجی تاکنون معلولیت های ذهنی و جسمی شدیدی را در بچه ها ویتنامی به وجود آورده که بزرگی سر و تغییر شکل اندام های بدن از جمله پیامدهای آن است.

آژانس توسعه بین المللی آمریکا به زودی پروژه ای را برای ترمیم و پاکسازی این پایگاه شروع خواهد نمود که پیش بینی می گردد چندین سال به طول بینجامد و 390 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

خبرنگارانی که با ماتیس به ویتنام سفر نموده اند، از حضور در نشستی که مقامات آژانس توسعه بین المللی آمریکا برگزار نموده بود، منع شدند. مقامات این نهاد که پیش از برگزاری این نشست با خبرنگاران صحبت کردند، اظهار کردند که طبق برنامه های معین شده، خاک برداری این پایگاه سال آینده شروع می گردد و پیمانکاران این پروژه از ماه دسامبر در پایگاه بینهوا حاضر خواهند شد.

وزیر دفاع آمریکا طی سفرش به خبرنگاران گفت: می خواهم به این پایگاه نگاهی بیندازم تا وقتی برگشتم و در کنگره صحبت کردم، بتوانم آنچه از این پایگاه دریافته ام را شرح دهم.

ماتیس اضافه کرد: ما متعهد شده ایم که به پاکسازی این پایگاه یاری کنیم. این آمریکایی است که به تعهدش برای بهبود آنچه در گذشته رخ داده، عمل می نماید.

عده ای از کهنه سربازان آمریکایی که در جنگ ویتنام حضور داشته اند، از این اقدام آمریکا ابراز خرسندی نموده و گفته اند که مدت ها منتظر چنین اقدامی از سوی مقامات آمریکایی بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 510

به "بازدید ماتیس از باقیمانده های فاجعه بار جنگ ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید ماتیس از باقیمانده های فاجعه بار جنگ ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید