بازسازی خانه: بافت های تاریخی پس از بازسازی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت

به گزارش ایران عکس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، بافت های تاریخی پس از بازسازی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

بازسازی خانه: بافت های تاریخی پس از بازسازی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد برنامه این سازمان برای احیا و ترمیم بناها و بافت های تاریخی مرکز گفت: یکی از وظایف سازمان زیباسازی بازسازی و احیای بافت تاریخی است و در این حوزه مجموعه ای از خانه موزه ها در سال های قبل به بهره برداری رسیده است. اخیرا نیز خانه نیما یوشیج به همین دلیل به بهره برداری رسید.

وی اضافه نمود: اولویت ما در بازسازی بناها، نشانه گذاری نقاط خاص در شهر و سپس ایجاد دسترسی عمومی پس از بازسازی است. البته ظرفیت سازمان محدود است و نمیتوان بازسازی بعضی بافت ها را صرفاً با ظرفیت سازمان زیباسازی پیش برد و توافق دیگر سازمان ها نیز احتیاج است.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد: اما با برنامه ریزی، در راستای ایجاد دسترسی عمومی برای بناهای تاریخی در شهر حرکت خواهیم کرد. سال جاری نیز چند بنا در فهرست بازسازی و احیا برای استفاده عموم مردم نهاده شد و انجام شد.

صیادی تاکید نمود: برای سال آینده نیز همکاران در حال آنالیز هستند تا چند نقطه خاص را نشانه گذاری، بازسازی و سپس در دسترس عموم قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تا انتها سال بنایی پس از بازسازی در دسترس عموم قرار گیرد یا خیر گفت: در بافت تاریخی مسائل چند وجهی است و برای ورود به ترمیم بافت های تاریخی باید با وزارت میراث فرهنگی، مالکان ورثه ای و غیره به توافق رسید. از همین رو نمیتوان گفت که تا انتها سال قطعاً عملیات اجرایی کدام بناها شروع و تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره بر اولویت فعلی این سازمان در ترمیم بافت های تاریخی سطح شهر اعلام کرد: اما در حال حاضر پروژه میدان حسن آباد را در دستورکار داریم که یکی از مهمترین برنامه های ما است. خوشبختانه در حال حاضر مشکل معارض با مالک این بنا حل شده و وزارت میراث فرهنگی نیز اجازه نهایی را صادر نموده است.

صیادی با بیان اینکه این میدان یک سرمایه بزرگ برای تهران است، ادامه داد: بنابراین با برطرف مسائل معارض، پروژه بهسازی و زیباسازی میدان حسن آباد را بزودی شروع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی پروژه بهسازی این میدان تکمیل خواهد شد، توضیح داد: بازسازی بنا و جداره های بیرونی میدان حسن آباد که بر عهده ما بود تا 90 درصد اجرا شده است. اما پس از انجام توافقات، قرار بر نصب یک گنبد نیز شد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران اضافه نمود: بطور کلی امیدوارم با توافق وزارت میراث فرهنگی و مالک، برنامه های خود برای این میدان را تا انتها سال اجرایی کنیم و به اتمام برسانیم.

منبع: همگردی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1910

به "بازسازی خانه: بافت های تاریخی پس از بازسازی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بافت های تاریخی پس از بازسازی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید