تاثیر متقابل علوم شناختی و رسانه در موفقیت یکدیگر

به گزارش ایران عکس، مدرس دانشگاه گفت: رسانه می تواند در ترویج علوم شناختی موثر باشد از طرفی علوم شناختی در موفقیت رسانه ها بسیار مؤثر است.

تاثیر متقابل علوم شناختی و رسانه در موفقیت یکدیگر

محمدحسین نژادی مدرس دانشگاه در گفت گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر زیاد رسانه بر روان انسان، گفت: اگر کسی با علوم شناختی آشنا باشد و شیوه های تاثیر رسانه بر روان انسان را بداند در روبروه با رسانه از شگردهای بهتری بهره برداری می نماید.

وی در ادامه به کارکردهای فراوان علوم شناختی اشاره نمود و گفت: علوم شناختی از حیث روان شناختی، عصب شناختی، فلسفی و موضوعات بسیاری مورد آنالیز قرار می گیرد، اگر کسی با رسانه روبرو گردد و دریافت هایی از رسانه داشته باشد رسانه تبدیل به بخشی از شخصیت وی می گردد و رسانه ها شخصیت او را شکل می دهند. حال اگر فرد به صورت آگاهانه در معرض رسانه قرار بگیرد خودش آگاهانه شخصیت خودش را شکل می دهد اما اگر ناآگاهانه در برابر رسانه قرار گیرد منفعلانه عمل می نماید و رسانه آنگونه که می خواهد او را می سازد و او نمی تواند آنگونه که می خواهد از رسانه بهره بگیرد.

مدرس دانشگاه ادامه داد: می توان گفت علوم شناختی می تواند به ما یاری کند که چگونه با رسانه روبرو شویم، به نوعی می توان گفت رسانه می تواند در ترویج علوم شناختی موثر باشد و کوشش کند از طرفی علوم شناختی در موفقیت رسانه ها بسیار مؤثر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 274

به "تاثیر متقابل علوم شناختی و رسانه در موفقیت یکدیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر متقابل علوم شناختی و رسانه در موفقیت یکدیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید