تظاهرات مجدد تونسی ها برای روشن شدن ابهامات مرگ یک جوان معترض

به گزارش ایران عکس، مردم تونس در اعتراض به کشته شدن یک جوان در درگیری با نیروهای امنیتی در غرب مرکز، بار دیگر به خیابان ها آمده و روشن شدن ابعاد مبهم مرگ این جوان را خواهان شدند.

تظاهرات مجدد تونسی ها برای روشن شدن ابهامات مرگ یک جوان معترض

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این راهپیمایی اعتراضی از مقابل منزل احمد بن عماره، جوان فوت شده تونسی شروع شده و به سمت نقطه ای در محله سیدی حسین واقع در غرب مرکز که او با جراحات شدیدی پیدا شده بود، ادامه یافت.

به گفته بعضی فعالان تونسی، نیروهای امنیتی به شدت بن عماره را کتک زده بودند و او پس از انتقال به یکی از بیمارستان های مرکز، فوت شد.

تظاهرکنندگان پس از رسیدن به محله سیدی حسین حرکت خود را به سمت یک مرکز امنیتی ادامه دادند و هیچ گزارشی از وقوع درگیری در این اعتراضات ارائه نشد.

آنها در شعارهای خود خشونت دستگاه های امنیتی را محکوم نموده و افشای واقعیت ماجرای مرگ این جوان را خواهان شدند.

گزارش های متناقضی از مرگ این جوان تونسی وجود دارند، در این رابطه بعضی فعالان تونسی اظهار کردند، بن عماره پس از آنکه سوار خودروی پلیس نشد، مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی نهاده شد.

از سوی دیگر خالد الحیونی، سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام نمود: یکی از خودروهای گشتی پلیس هنگام بازرسی و کنترل، به یک جوان مشکوک می گردد و او با تماشا خودروی پلیس اقدام به فرار می نماید، در ادامه پلیس در گزارشی آگاه می گردد که آن جوان در یکی از بیمارستان ها فوت شده است.

محله سیدی حسین در مرکز تونس از یک هفته قبل شاهد اعتراضات روزانه ای است که در پی انتشار ویدیویی از بازداشت یک نوجوان 15 ساله به وسیله پلیس این کشور و عریان کردن و کتک زدن او به راه افتادند.

وزارت کشور تونس در بیانیه ای ضمن اعتراف به این ماجرا، اعلام نمود تمامی نیروهای پلیسی که در این حمله دست داشتند، بازداشت شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1762

به "تظاهرات مجدد تونسی ها برای روشن شدن ابهامات مرگ یک جوان معترض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مجدد تونسی ها برای روشن شدن ابهامات مرگ یک جوان معترض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید