تغییرات هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی به نفع بازی سازان است

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی ایران، امروز 13 آذرماه با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و محمد حاجی میرزایی دبیر هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی، در بنیاد بازی های رایانه ای برگزار گردید.

تغییرات هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی به نفع بازی سازان است

کریمی قدوسی در ابتدا گفت: رویکرد بنیاد بازی های رایانه ای در بحث فراوری محصولات در داخل است و سال جاری تقریبا تمام موضوعات و رویدادها را بر محور فراوری داخل برنامه ریزی کردیم. اتفاقی همانند رویداد همگرا، جشنواره لیگ و دیگر جشنواره ها. همچنین سعی کردیم از لحاظ اقتصادی اتفاقات خوبی در جشنواره سال جاری رخ خواهد داد. نوع برگزاری تغییر نموده و هزینه ها در تشریفات کاسته شده و به جوایز اختصاص پیدا نموده است و این امر به نفع بازی سازان خواهد بود.

او ادامه داد: با توجه به تشکیل اعضای شورای سیاست گذاری این جرئت را پیدا کردیم که به استقبال تغییرات اساسی برویم، نوع ژانربندی ها، دستاوردها بازی سال و جوایزها همه نسبت به سال های گذشته متفاوت تر شده اند. سعی کردیم با نگاه انتقادی تر جشنواره را برگزار کنیم که این امر در همه ابعاد و زوایای جشنواره مشهود است، همچنین داوری ها متشکل از منتقدان و بازی سازان است.

تغییر ساختار جشنواره سال جاری نسبت به سال های گذشته

محمد میرزایی دبیر هشتمین جشنواره در ادامه این نشست خبری گفت: تشکیل شورای سیاست گذاری از اقشار مختلف بوده که متشکل از پلتفرم های موبایل، پی سی و رسانه ها از همه ژانر هستند و دعوت شدند تا نظرات خودشان را بیان نمایند. البته برخی از افراد تیم را ترک کردند در نهایت با 11عضو ثابت برای بحث انتخاب داوری ها به همکاری با آنان ادامه دادیم.

او ادامه داد: تصمیم شورای سیاست گذاری بر کاسته شدن برخی از آیتم ها بود، در ساختار داوری هم سعی کردیم 50 درصد داوران از بازی سازان و 50 درصد دیگر از منتقدان باشند و از مهم ترین خبرها در این است که تنها بازی های منتشر شده داوری خواهند شد.

دبیر هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی ایران اظهار کرد: سعی داریم سال جاری جشن کوچکی در اختتامیه برگزار کنیم و هزینه اختتامیه سنگین را به جوایز اختصاص دادیم به عنوان مثال پارسال جایزه بازی سال 10میلیون تومان بود اما سال جاری به 100 میلیون تغییر نموده است، در بخش دستاوردها از دو میلیون تومان به 20 میلیون تومان تغییر نموده و در بخش مردمی از یک میلیون تومان به 15میلیون و بخش ژانرها از یک میلیون به 15 میلیون رسیده است.

او درباره بخش های اصلی جشنواره گفت: 3بخش اصلی دستاوردها، بازی سال، بهترین ژانرها و بخش مردمی است که داوری در این زمینه ها صورت می گیرد در بخش ژانرها که به صورت آموزشگاه جشنواره برگزار می گردد از دو بخش تشکیل شده تمام تیم ها و شرکت ها که از بنیاد جایزه غزال گرفته اند در این آموزشگاه حضور دارند البته اشخاص حقیقی هم در این آموزشگاه می تواند حضور داشته باشد. یکی شدن غزال و کاراکتر جشنواره از دیگر تغییرات جشنواره بود.

میرزایی درباره تغییر نام جشنواره اظهار کرد: جشنواره گذشته به عنوان بازی رایانه ای برگزار می شد که به جشنواره بازی های ویدئویی تغییر نام داد. همچنین قرار است در اختتامیه فقط بازی سازانی که آثارشان به مرحله نهایی راه پیدا می نماید، حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 104

به "تغییرات هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی به نفع بازی سازان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی به نفع بازی سازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید