ثبت تلفن همراه مسافری کماکان ادامه می یابد

به گزارش ایران عکس، سامانه رجیستری گوشی های تلفن همراه (همتا) بیان کرد: همانند گذشته هر دستگاه گوشی مسافری که در گمرک ثبت شده و اطلاعات آن برای سامانه همتا ارسال گردد، بدون هیچ مسئله ای رجیستر می گردد.

ثبت تلفن همراه مسافری کماکان ادامه می یابد

سامانه اطلاع رسانی رجیستری گوشی های تلفن همراه اخبار مربوط به توقف رجیستری گوشی های مسافری را رد و گفت: نظر به تغییرات ایجاد شده در سامانه ثبت دستگاه مسافری در گمرک به اطلاع می رساند که همچنان مانند گذشته هر دستگاهی که در گمرک ثبت شده و اطلاعات آن توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکل و تاخیری در همتا ثبت شده و کد فعال سازی در اختیار مشترک مورد نظر قرار می گیرد.

در این اطلاعیه با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در مورد ثبت گوشی های مسافری، آمده است: مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی های مسافری در سامانه همتا متوقف شده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را آنالیز می نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی معین (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می شود.

لازم به شرح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام کنید، اما گمرک با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت پیروز در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی شود.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و ...) را آنالیز و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می کند.

ذکر این نکته لازم است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت کند.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری کند، چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 162

به "ثبت تلفن همراه مسافری کماکان ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تلفن همراه مسافری کماکان ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید