روابط تهران و آنکارا برای همه منطقه اهمیت دارد

به گزارش ایران عکس، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه ایران گفت: روابط ترکیه و ایران برای همه منطقه بسیار مهم است و دو کشور در روز های سخت از یکدیگر حمایت نموده اند.

روابط تهران و آنکارا برای همه منطقه اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود در استانبول گفت: روابط ترکیه و ایران برای همه منطقه بسیار مهم است و دو کشور در روز های سخت از یکدیگر حمایت نموده اند. روابط دوجانبه ترکیه و ایران به علت محاصره اعمال شده علیه این کشور، کاهش یافته است. هدف ما توسعه روابط با ترکیه در سطح افراد و شرکت هاست.

چاووش اوغلو خواهان بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم های ایران شد

وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش در استانبول گفت: امیدواریم دولت جو بایدن به توافقنامه هسته ای ایران بازگردد و تحریم ها علیه این کشور را لغو کند.

مولود چاووش اوغلو گفت: ما درباره نشست مالی که در تهران برگزار خواهد شد و نیز درباره سازوکار سه جانبه بین ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان، تبادل نظر کردیم. مسایل مختلف منطقه از جمله تحولات سوریه، عراق و قفقاز را آنالیز کردیم. ما آتش بس در قفقاز را زیر نظر داریم و هدف از سازوکار سه جانبه، تثبیت فرایند صلح در منطقه است. برقراری آتش بس در قفقاز به سود کشور های منطقه و در راس آن ها ارمنستان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1461

به "روابط تهران و آنکارا برای همه منطقه اهمیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تهران و آنکارا برای همه منطقه اهمیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید