صدور تمامی کارت های ملی تا خاتمه سال

به گزارش ایران عکس، کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه الکترونیکی است، صدور کارت های هوشمند ملی از سال 1393 به صورت فراگیر شروع شد و اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به صورت امن و محافظت شده در حافظه خود ذخیره دارد.

صدور تمامی کارت های ملی تا خاتمه سال

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به مسائل فنی و امنیتی خاص و خدماتی که در فضای الکترونیکی برای این کارت در نظر گرفته شده، بعلاوه با توجه به کاربرد های مختلف آن می توان گفت کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه های مختلف در ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.

تمامی اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار باشند واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و بعلاوه شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سال های 1380 تا 1389 دریافت نموده و یا آن را مفقود نموده اند نیز باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نمایند.

برای دریافت کارت هوشمند ملی نخستین گام پیش ثبت نام است و متقاضیان واجد شرایط می بایست به وسیله سامانه ثبت احوال یا به وسیله دفاتر پیشخوان دولت مراحل پیش ثبت نام ثبت نام را انجام دهند.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال در مورد آخرین شرایط صدور کارت های ملی هوشمند گفت: تا کنون 59 میلیون کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده شده است و در حال حاضر 5 میلیون و 400 هزار نفر هستند که باید درخواست خود را ثبت نمایند تا کارت ملی را برای آن ها صادر کنیم.

وی اظهار کرد: حدود 10 میلیون کارت هوشمند ملی معوقه داشتیم که بیش از 9 میلیون آن صادر و تحویل شده است که تا خاتمه سال تمامی کارت های ملی تحویل خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2208

به "صدور تمامی کارت های ملی تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور تمامی کارت های ملی تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید