طراحی دکوراسیون داخلی به بهترین شکل

به گزارش ایران عکس، به طور کلی می توان گفت هیچ قانون از پیش نوشته شده ای برای طراحی یک خانه وجود ندارد. همه افراد می توانند خانه خود را به همان شکلی که دوست دارند طراحی نمایند. اما به یاد داشته باشید که در طراحی دکوراسیون داخلی یک سری نکات تعیین وجود دارند که می توانند به عنوان راهنما در انجام این کار مورد استفاده قرار گیرند. طراحی دکوراسیون به نوعی یک هنر شناخته می گردد. به همین خاطر پیروی یک به یک از قاون ها نمی تواند به اندازه چشم گیری راه گشا باشد. در این جا به بیان مهم ترین نکاتی که در هنگام اجرای طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر داشته باشید، می پردازیم.

طراحی دکوراسیون داخلی به بهترین شکل

از وبلاگ نوای سوم دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

انتخاب یک نقطه کانونی در اتاق

وجود یک نقطه کانونی در اتاق از مهم ترین عوامل مؤثر می باشد. نقطه کانونی باید به گونه ای باشد که در نگاه اول باعث جلب توجه افراد گردد و سایر اِلمان ها باید با این نقطه تطابق داشته باشند. اگر در آغاز کار در خصوص چگونگی اجرای دکوراسیون داخلی خانه مفهوم درستی در ذهن ندارید، می توانید از معین کردن نقطه کانونی آغاز کنید. برای مثال نقطه کانونی می تواند یک پنجره بزرگ یا یک شومینه باشد. هم چنین انتخاب یک مبلمان به رنگ مورد علاقه شما و استفاده از یک رنگ متناسب با آن برای رنگ آمیزی دیوار می تواند باعث جلب توجه افراد گردد.

استفاده از مبلمان بزرگ

اگر فضای اتاق شما این اجازه را به شما می دهد بهتر است از یک مبلمان در ابعاد بزرگ استفاده نمایید. به همین خاطر استفاده از مبلمانی که به اندازه کل دیوار پشت آن باشد نمای مناسبی ایجاد می نماید.

تزئین خانه

بر اساس روش های طراحی مدرن و مینیمالیست، هر وسیله ای که استفاده از آن ضروری نیست باید کنار گذاشته گردد. با این حال، خرید وسایل تزئینی برای تزئین خانه از موارد اساسی برشمرده می گردد. در هنگام استفاده از وسایل تزئینی باید به یاد داشته باشید که این وسایل زیبایی خانه شما را تکمیل کند. در این زمینه حتی متخصصان در این زمینه نیز ممکن است دچار اشتباه شوند و یا ایده های اجرایی خود را چندین مرتبه تغییر دهند تا این که در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمایند. وسایل تزئینی را با توجه به سبک طراحی و علاقه شخصی خود انتخاب نمایید. بسیاری از افراد برای خرید وسایل تزئینی تنها از یک فروشگاه بازدید می نمایند و تمام وسایل را از آن جا خریداری می نمایند. اما پیشنهاد ما به شما این است که برای انجام این کار حداقل به چند فروشگاه مراجعه نموده و از وسایل تزئینی مختلف در کنار بافت های مختلف استفاده نمایید. استفاده از وسایل تزئینی با بافت های مختلف در کنار هم نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

طراحی خانه بر اساس سلیقه شخصی

خانه شما تنها مکانی است که می توانید از آن برای نشان دادن خلاقیت خود استفاده نموده و تمام آن چه که برای شما خوشایند است را در معرض نمایش همگان قرار دهید. اشتباهی که ممکن است در هنگام طراحی خانه رخ دهد، استفاده از نظرات دیگران می باشد. شاید استفاده از آن نظریه ها باعث ایجاد نمایی زیبا گردد، اما تا وقتی که این ایده ها حس خوبی در شما ایجاد نکند، شما از طراحی خانه خود لذت نخواهید برد. اگر به استفاده از رنگ های مختلف علاقه دارید، می توانید از کوسن های رنگی، انواع کاغذ دیواری قابل تعویض و یا استفاده از پرده های رنگی به جای پرده سفید بهره ببرید.

استفاده از راهکارهای طراحی کلاسیک

راهکارهای طراحی کلاسیک از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و تقریبا هیچ گاه قدیمی نمی شوند. نکته مثبتی که در خصوص استفاده از راهکارهای طراحی کلاسیک وجود دارد، تبدیل آن به ایده های منحصر بفرد خودتان می باشد. به بیان جزئی تر، برای مثال اگر مبلمانی به سبک روستیک در اختیار دارید که از شکل افتاده است، می توانید با تعمیر آن و استفاده از چند کوسن ظاهر زیبایی به آن ببخشید. انجام این کار کم تر از خرید یک مبلمان نو هزینه دارد.

استفاده از گیاهان

بسیاری از فراد استفاده از گیاهان را دست کم می گیرند. اما به یاد داشته باشید که استفاده از گیاهان نه تنها در جهت سلامتی بلکه از جهت اجرای یک طراحی خوب نیز کاربرد دارد. طراحی یک خانه بدون استفاده از گیاهان و اِلمان های طبیعی کامل نمی گردد. استفاده از گیاهان برای ایجاد فضایی سرزنده کاربرد دارد.

استفاده از اِلمان های دایره ای شکل

استفاده از اِلمان های دایره ای شکل بهترین راه برای جلوگیری از عدم ایجاد هرج و مرج در اتاق می باشد. برای این کار می توانید از وسایل دایره ای شکل مانند فرش گرد، کوسن و حتی وسایل روشنایی دایره شکل استفاده نمایید.

استفاده از رنگ سیاه

رنگ سیاه رنگی است که هیچ گاه قدیمی نمی گردد. این امکان وجود دارد که از این رنگ در تمامی سبک های مختلف طراحی استفاده گردد. استفاده از جزئیات سیاه رنگ در هر سبکی امکان پذیر بوده و نمای خوبی ایجاد می نماید. استفاده از رنگ سیاه جوابگوی تمامی سلیقه ها می باشد و باعث ایجاد عمق در فضای اتاق می گردد. استفاده از رنگ سیاه حتی در کوچکترین المان هایی مانند قاب عکس، الگوهای پرده و حتی الگوهای روی کوسن می توانند تاثیرگذار باشند. چگونگی استفاده از این رنگ به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

تغییر قسمت های ناخوشایند

ممکن است قسمتی در خانه شما باشد که مورد پسند شما نباشد. این اتفاق زمانی که در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید اجازه ایجاد تغییر به شما نمی دهد. اما برای پوشاندن این قسمت ها می توانید از مبلمان یا وسایل تزئینی استفاده نمایید.

عدم استفاده از وسایل زیاد

ممکن ست زمانی که خانه ای جدید خریداری نموده اید یا قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، در ابتدا هیجان زده باشید و به خرید وسایل مختلف علاقمند باشید. اما بهتر است قبل از انجام این کار احتیاجهای واقعی خود را شناسایی نموده و هر آن چه که احتیاج است را خریداری نمایید. در هنگام خرید وسایل دقت نمایید که آیا وسیله انتخابی مناسب خانه شما می باشد. انتخاب صحیح وسایل ممکن است زمان بر باشد اما به طور قطع نتیجه ای که در بر دارد رضایت بخش خواهد بود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 618

به "طراحی دکوراسیون داخلی به بهترین شکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون داخلی به بهترین شکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید