قسمت بعدی عصر اژدها یک بازی آفلاین تک نفره خواهد بود

به گزارش ایران عکس، شرکت الکترونیک آرتس (EA) در تصمیم مهمی در رابطه با قسمت بعدی مجموعه بازی دراگون ایج، به خالقان این اثر یعنی استودیو بایوور (BioWare) این اختیار را داده که همه بخش های چندنفره ای که برای بازی برنامه ریزی شده بود را به اختیار خود حذف نمایند.

قسمت بعدی عصر اژدها یک بازی آفلاین تک نفره خواهد بود

هر چند عادت نموده ایم که درباره تصمیم های عجیب یا ناخوشایند EA در قبال استودیوهایش سخن بگوییم، اما این بار آن ها تصمیمی گرفته اند که می تواند آزادی عمل بیشتری به سازندگان بازی دراگون ایج بدهد و در نتیجه نهایی تأثیر مثبتی داشته باشد. با وجود اینکه جزئیات زیاد یا حتی نام کامل و تاریخ عرضه قسمت بعدی Dragon Age را نمی دانیم، اما برخی از اعضای تیم سازنده بازی که نخواستند نامشان فاش گردد (به این دلیل که اجازه صحبت درباره این موضوع را نداشته اند)، در سخنانی که با بلومبرگ داشته اند اعلام نموده اند که در گذشته و در ابتدای جهت ساخت بازی یک بخش چندنفره سنگین برای آن در نظر گرفته شده بود. با این حال، در ماه های اخیر و پس از شکست یک پروژه آنلاین عظیم همچون Anthem، این بازی به یک اثر کاملا تک نفره تبدیل شده است.

این تصمیم الکترونیک آرتس مهم و قابل توجه است. آن ها در سال های اخیر همواره سعی داشته اند که المان های آنلاین را در بسیاری از بازی های خود به گونه ای قرار دهند تا هواداران این گونه آثار را هم بیشتر به خود جذب نمایند. به خصوص با توجه به اینکه هزینه ساخت بازی ها بالا رفته، وجود یک بخش آنلاین که به وسیله آن بتوان درآمدزایی بالایی را تجربه کرد، برای شرکت هایی مثل EA حائز اهمیت است. به همین خاطر، عقب نشینی آن ها برای بخش چندنفره و آنلاین بازی دراگون ایج بعدی و دادن اختیار به بایوور برای این تصمیم، قابل توجه است.

  • قسمت بعدی Dragon Age نشانه ای از پیشرفت ندارد

اگر بخواهیم کمی وقایع این چند سال اخیر را مرور کنیم، شاید بتوانیم برای تصمیم و عقب نشینی EA در این زمینه دلایل محکمی ارائه کنیم. از طرفی، الکترونیک آرتس در نوامبر سال 2019 بازی Star Wars Jedi: Fallen Order ساخته استودیو ریسپاون را عرضه کرد که توانست با استقبال منتقدان روبه رو گردد و مهم تر از آن، پیروز شد در 4 ماه اول عرضه خود تعداد بازیکنانش را به بیش از 10 میلیون نفر برساند. از طرف دیگر، آن ها در این مدت بازی Anthem را منتشر نموده اند که از قضا ساخته استودیو بایوور است؛ اثر آنلاین و چندنفره ای که نتوانست انتظارات را برآورده کند و با شکست روبرو شد. حتی قرار بود پروژه ای برای احیای Anthem دنبال گردد که EA به تازگی پس از حدود یک سال این پروژه را هم متوقف کرد.

مقایسه سرنوشت این دو بازی، به احتمال زیاد برای مدیرعامل EA و دیگر عوامل مدیریتی تلنگری بوده تا آن ها متوجه شوند که بهتر است به استودیو بایوور که همواره با آثار نقش آفرینی تک نفره به یادماندنی شناخته می گردد، این فرصت را بدهند که بایوور به ریشه های قدیمی خود بازگردد و خودشان درباره بازی دراگون ایج بعدی تصمیم بگیرند.

قسمت بعدی دراگون ایج ابتدا در سال 2015 مراحل ساخت خود را شروع کرد اما در پاییز 2017، الکترونیک آرتس و بایوور تصمیم گرفتند که بازی را ریبوت نمایند و با اضافه کردن قابلیت های آنلاین و چندنفره برای درآمدزایی طولانی مدت از این بازی برنامه ریزی نمایند. این تصمیم منجر شد که مایک لیدلاو، کارگردان بازی، و همچنین برخی از کارمندان با تجربه بایوور این تصمیم را نپذیرند و به طعنه این بازی را Anthem با اژدها بخوانند. به همین خاطر بود که مدتی بعد مایک لیدلاو از بایوور جدا شد و به تازگی هم استودیو مستقل خود یعنی Yellow Brick Games را تأسیس نموده است؛ استودیویی که شامل برخی از افراد با تجربه این صنعت است.

  • الکترونیک آرتس پروژه احیای بازی Anthem را متوقف کرد

پس از آنکه در 2017 الکترونیک آرتس تصمیم گرفت تا دراگون ایج بعدی را با ترکیبی از المان های بازی های چندنفره منتشر کند، در طول مراحل توسعه بازی، برخی از افراد کلیدی و مهم بایوور تمام کوشش خود را نموده بودند که الکترونیک آرتس را از این تصمیم منصرف سازند تا به سراغ ساخت همان بازی های تک نفره ای بروند که در آن بهترین تخصص را دارند.

بعد از این سال های اخیر که بایوور با دو بازی مس افکت اندرومدا و Anthem دو شکست پیاپی و عظیم را تجربه نموده است، اکنون آن ها در شرایط خاصی قرار دارند که باید برای بازگرداندن اعتبار و ارزش های خود تمام کوشششان را برای دو قسمت بعدی از مجموعه بازی های دراگون ایج و مس افکت انجام دهند.

هر چند دراگون ایج بعدی در سال 2018 به صورت رسمی معرفی گردید، اما تا به امروز به غیر از چند طرح هنری، مصاحبه های توسعه دهندگان و یک تریلر سینمایی، چیزی از آن ندیده ایم و باید منتظر جزئیات بیشتر آن بمانیم.

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1537

به "قسمت بعدی عصر اژدها یک بازی آفلاین تک نفره خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت بعدی عصر اژدها یک بازی آفلاین تک نفره خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید