معرفی کامل شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

به گزارش ایران عکس، هواپیمایی فلای پرشیا یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی و تازه تأسیس است که به عنوان سومین ایرلاین استان فارس به حساب می آید و در شهر شیراز آغاز به کار کرد. قطب اول این ایرلاین فرودگاه بین المللی شیراز و قطب دوم آن فرودگاه بین المللی مهرآباد است.

معرفی کامل شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

تاریخچه هواپیمایی فلای پرشیا

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در سال 1397 پس از ثبت در اداره ثبت شرکت ها و دریافت گواهینامه عملیات پروازی از سازمان هواپیمای کشوری شروع به کار کرد. این ایرلاین پس از دریافت گواهینامه خود در آذر سال 1398، اولین پرواز مسافری از شیراز به مقصد مشهد را انجام داد. فلای پرشیا فعالیت خود را تنها با سه فروند هواپیما شروع کرد و در حال حاضر تعداد مقاصد پروازی آن محدود بوده اما در نظر دارد که در آینده نزدیک بر تعداد مقاصد پروازی خود بیافزاید.

لوگوی فلای پرشیا

استفاده از رنگ های کلاسیک خاکستری و طلایی و هم چنین طرح ساده این لوگو، باعث جذابیت آن شده است. در عین حال، این لوگو یادآور پرواز یا هواپیما در ذهن بیننده نیست و از این نظر نارسا می باشد.

ناوگان هواپیمایی فلای پرشیا

هواپیمایی فلای پرشیا دارای 4 فروند هواپیما است که در حال حاضر تنها از 3 فروند آن ها استفاده می گردد.

هواپیماهای فعال: 3 فروند بوئینگ 737 کلاسیک با ظرفیت بالغ بر 140 نفر

هواپیمای غیرفعال: 1 فروند بوئینگ 757 با ظرفیت بالغ بر 190 نفر

کلاس های پروازی هواپیمایی فلای پرشیا

همان طور که می دانید، پروازها براساس خدماتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می دهند و همچنین نوع جایگاه های قرار گرفته در هواپیما، به سه دسته اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم می شوند. هواپیمایی فلای پرشیا در حال حاضر تنها دارای کلاس پروازی اکونومی است و خدمات بیزینس کلاس و فرست کلاس را به مسافران خود ارائه نمی دهد.

کلاس پروازی اکونومی

کلاس پروازی اکونومی را باید مختص به جایگاه های معمولی دانست و برای مسافرانی مناسب است که نمی خواهند هنگام خرید بلیط هواپیما مبلغ زیادی پرداخت نمایند. جایگاه های این قسمت به صورت ردیف های سه تایی و دوتایی (ردیف ها بسته به نوع هواپیما متفاوت است) کنار هم قرار می گیرند که فاصله بین آن ها زیاد نیست و امکان درازکشیدن یا قدم زدن وجود ندارد. پذیرایی اجرا شده از مسافران در این قسمت ساده و معمولی است.

کلاس پروازی بیزینس

مسافرانی که دائماً در سفر هستند و گاهاً مدت زمان سفرشان طولانی می گردد، کلاس پروازی بیزینس را بیشتر می پسندند. خدمات و پذیرایی اجرا شده در این قسمت از هواپیما با اکونومی متفاوت بوده و مسافران جایگاه های عظیم تر و راحت تری دریافت می نمایند.

مهمانداران از مسافران بیزینس کلاس با یک نوشیدنی خوشامدگویی نموده و غذاهای این قسمت در ظروف چینی با قاشق و چنگال استیل سرو می گردد. از دیگر امکانات این کلاس پروازی می توان به جایگاه های تختخواب شو و مانیتور برای تماشا فیلم و خدمات متمایزتر اشاره نمود.

کلاس پروازی فرست کلاس

یکی از لوکس ترین قسمت های هواپیما مربوط به کلاس پروازی فرست کلاس است. بیشتر ایرلاین های شناخته شده دنیا دارای این قسمت هستند که از میهمانان خاص خود پذیرایی می نمایند و اختلاف قیمت بسیار زیادی با دیگر کلاس های پروازی دارد.

فرست کلاس را باید یک سوئیت در هتلی چندستاره دانست که خدمات لوکسی به میهمانانش ارائه می دهد. اتاقک های مخصوص با جایگاه های تک نفره، منوی انتخابی، پذیرایی دلخواه در طول زمان پرواز، تلویزیون های اختصاصی و خدمات دیگر ازجمله امکانات این قسمت از هواپیما است.

نکته: هر ایرلاین بنا بر قانون خود خدمات متفاوتی را در کلاس های پروازی ارائه می دهد که ممکن است با ایرلاین های دیگر بسیار تفاوت داشته باشد. البته این امر بیشتر در شرکت های هواپیمایی خارجی قابل مشاهده است.

پروازهای داخلی فلای پرشیا

هواپیمایی فلای پرشیا پروازهای داخلی محدودی را به صورت روزانه از شیراز به مقاصد دیگر انجام می دهد و هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی میتوانید نام فلای پرشیا را میان نام ایرلاین ها مشاهده کنید. این پروازها شامل پرواز لحظه آخری فلای پرشیا، پرواز سیستمی فلای پرشیا و پرواز چارتر فلای پرشیا می گردد.

مسیرهای داخلی ایرلاین هواپیمایی فلای پرشیا: تهران، کیش، قشم، مشهد، اصفهان و ارومیه.

مسافرانی که بلیط هواپیما خود را از این ایرلاین خریداری می نمایند، باید دو ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوند.

بار مجاز در سفر با فلای پرشیا

به ازای هر بلیط اکونومی فلای پرشیا سقف بار مجاز و رایگان هر مسافر، 20 کیلوگرم است. همچنین هر مسافر بدون جایگاه (نوزاد) می تواند 10 کیلوگرم بار حمل کند. به علاوه این که میزان حدبیشتری بار دستی که مسافر همراه خود به درون کابین هواپیما می برد، 5 کیلوگرم است.

از قراردادن دوربین، موبایل، لب تاپ، اشیا گران بها و مدارک مهم در بسته های تحویلی به هواپیما خودداری کنید؛ زیرا هواپیمایی فلای پرشیا همانند ایرلاین های دیگر هیچ مسئولیتی در قبال مفقود یا مخدوش شدن وسایل ندارد. همچنین اگر در سفر با این ایرلاین دچار مسئله ای شدید، به مسئولان فرودگاه اطلاع دهید؛ زیرا بعد از خروج از فرودگاه، فلای پرشیا هیچ مسئولیت را بر عهده نخواهد گرفت.

با فلای پرشیا رؤیاهایت را به پرواز درآور. این ایرلاین با طراحی این شعار بر آن شده است که تمام سعی خود را به کار گیرد و امکانات قابل قبولی را به مسافران خود ارائه دهد تا خاطره یک سفر خوب در ذهنشان حک گردد. هواپیمایی فلای پرشیا در کوشش است که در وهله اول محیط کاری سالمی را برای کارمندان خود فراهم کند و بالاترین استانداردهای ایمنی از قبیل نظارت مستمر، شناسایی و مدیریت خطرات را انجام دهد. رعایت این اصول و قوانین این ایرلاین تازه نفس را به نامی مطرح در سطح کشور تبدیل خواهد نمود.

اطلاعات تماس هواپیمایی فلای پرشیا

آدرس: تهران، عظیمراه شهید ستاری جنوبی، بلوار ناصر حجازی، نبش خیابان پروانه جنوبی، نبش کوچه متقی، پلاک 2

تلفن : 02148000000

منبع: گردشبان
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1553

به "معرفی کامل شرکت هواپیمایی فلای پرشیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل شرکت هواپیمایی فلای پرشیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید