شرایط تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور بدتر است

به گزارش ایران عکس، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: بنا بر اظهارات ستاد مقابله با کرونای تهران میزان مبتلایان و فوتی ها در تهران فرایند افزایشی دارد و این شرایط در پایتخت نسبت به سایر مناطق کشور بدتر است و شهفرایندان باید این موضوع را جدی بگیرند.

شرایط تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور بدتر است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران رضا کرمی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید در مورد شرایط شیوع کرونا در پایتخت اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه با اعلام شیوع ویروس کرونا ما نسبت به لزوم انجام فعالیت های گسترده را مطرح نموده بودیم.

وی با بیان این که از زمان شیوع ویروس کرونا 5 کارگروه در شهرداری تهران فعال شدند، مطرح نمود: اولویت اول ما بهداشت محیط شهری بوده که مهم ترین اقدام در این راستا ضدعفونی محل های پرتردد شهری همچون مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، میادین میوه و تره بار، پایانه ها و پارک سوارها در دستور کار نهاده شد تا از این طریق زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در بحث مدیریت ازدحامات نیز گفت: از اقدامات مهم دیگر، مدیریت ازدحامات بود که براساس آن مراکزی همچون ورزشی و نمایشگاه های بهاره را با همکاری یگان حفاظت تعطیل کردیم.

کرمی محمدی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با شرایط تهران در بحث شیوع کرونا گفت: بنا بر اظهارات ستاد مقابله با کرونای تهران میزان مبتلایان و فوتی ها در تهران فرایند افزایشی دارد و این شرایط در پایتخت نسبت به سایر مناطق کشور بدتر است و شهفرایندان باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران مبنی بر این که بنا بر اظهارات ستاد ملی مقابله با کرونا ضدعفونی حمل و نقل عمومی با ورود اولین گروه از مسافران تأثیر خود را از دست می دهد، اظهار کرد: ما بحث ضدعفونی و تأثیر کوتاه مدت آن را قبول داریم ولی این تنها کاری است که ما می توانیم انجام دهیم که قبل و بعد از زمان سرویس دهی و همچنین در میانه روز انجام می گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران توضیح داد: تأثیر اصلی در قطع زنجیره کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی رعایت فاصله اجتماعی توسط خود مردم است و ما در این خصوص نمی توانیم برای هر واگن یا هر ورودی یک مسئول قرار دهیم.

کرمی محمدی در ارتباط با ضدعفونی معابر نیز گفت: ستاد ملی کرونا هم این موضوع را قبول دارد که این اقدام تأثیر گسترده ای در کنترل بیماری ندارد و بیشتر دارای جنبه روانی است.

وی در ارتباط با سوله های مدیریت بحران که برای استفاده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده اعلام کرد: 8 سوله مدیریت بحران در این راستا آماده شده که هر کدام حدود 60 تا 70 نفر ظرفیت دارند و این در حالی است که تا به امروز تنها دو نفر از شهفرایندان در این اماکن مستقر شده اند.

انتهای پیغام/ 4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 956

به "شرایط تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور بدتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور بدتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید