پرش فوق العاده چترباز آمریکایی بدون چتر نجات

به گزارش ایران عکس، لوک ایکنز (Luke Aikins) که سال هاست به عنوان چترباز فعالیت می نماید، بدون لباس پرواز یا چترنجات از هواپیما بیرون پرید تا سقوط آزاد 7620 متری اش را شروع کند. قرار بود دو دقیقه بعد از شروع این سقوط آزاد، به عنوان اولین چتربازی که چنین شاهکاری را انجام می دهد در هنگام فرود خانواده اش را در آغوش بگیرد. اما این کوشش جسورانه برای تغییر رکورد جهانی، در لحظات آخر بدون مشکل نبود.

پرش فوق العاده چترباز آمریکایی بدون چتر نجات
ایکنز از زمان نوجوانی، از ارتفاعات خارق العاده ای از هواپیما به بیرون پریده است.

ایکنز از زمان نوجوانی، از ارتفاعات خارق العاده ای از هواپیما به بیرون پریده است. او با ثبت بیش از 18000 پرش، به آموزش فلیکس بامگارتنر (Felix Baumgartner) یاری نموده است که پرش مافوق صوت را انجام داد. بعلاوه بدل کاری های مختلفی از جمله حضور در مرد آهنی 3 را انجام داده است.

اما حتی برای مردی که بیش از هرکار دیگری در جهان سقوط آزاد را تجربه نموده است، این پرش از آسمان تجربه متفاوتی بود. ایکنز بدون چتر و لباس پرواز، برای راهنمایی خود به سمت تور (محل فرودش) فقط از جریان هوا یاری گرفت. این تور 93 متر مربعی که تنها نقطه امید زنده ماندن او بود، در صحرای کالیفرنیای جنوبی منتظر فرود ایکنز بود.

ایکنز در حال سقوط بدون لباس پرواز یا چتر نجات، تنها از جریان هوا برای راهنمایی خود به سمت تور یاری گرفت.

اما در روزهای قبل از پرش، انجمن بازیگران آمریکا - اتحادیه هنرمندان رادیو و تلویزیون (SAG-AFTRA) (اتحادیه کارگری نظارت بر رویداد) مداخله کردند. یاهو گزارش کرد که این کار، امری غیرممکن را رواج می دهد و ادعا کرد که به علت مسائل ایمنی، بدون استفاده از چتر نجات به ایکنز اجازه پرش نخواهد داد.

لوک ایکنز در یکی از تمرینات پرش خود
لوک ایکنز در یکی از تمرینات پرش خود

ایکنز در تمرینات خود نیز چتر نجات نپوشیده بود. همراه داشتن چتر نجات حتی درصورتی که بدون استفاده می ماند، هنگام پرش و فرود برای او خطرآفرین بود. خوشبختانه ایکنز مجبور نبود هنگام اوج گرفتن هواپیما تا ارتفاع 7620 متری ریسک کند و تصمیم خود را تغییر دهد.

ایکنز بدون چترنجات راس ساعت 11 خود را به سوی کتاب رکوردهای جهانی پرتاب کرد. ایکنز با همراهی سه چترباز دیگر این پرش جسورانه را شروع کرد. در ابتدا چند چرخش در هوا اجرا کرد که در تمرینات و مانورهایش انجام داده بود. دو دقیقه بعد با ایمنی کامل روی توری که در نظر گرفته شده بود فرود آمد.

در ارتفاع 5486 متری، ماسک اکسیژن حذف شد و دودی که از پاهای همکاران او پخش می شد به دیدنچیان این امکان را می داد که به راحتی موقعیت آن ها را در آسمان دنبال نمایند. در ارتفاع حدود 1219 متری، همراهان ایکنز چترهایشان را باز کردند تا او بخش نهایی این پرش را به تنهایی و بدون چتر ادامه دهند.

درست ثانیه ای قبل از برخورد با تور، ایکنز به پشت چرخید و در تور فرود آمد.

درست ثانیه ای قبل از برخورد با تور، ایکنز به پشت چرخید و در تور فرود آمد. ایکنز بی حرکت روی تور بود و باعث شد لحظه ای تردید ایجاد گردد. اما همزمان با خوشحالی دیدنچیان و تایید سلامت او از طرف کادر پزشکی، ایکنز دستانش را به نشانه شادی در هوا تکان داد.

ایکنز می گوید:

بیش از هر زمان دیگری از نظر جسمی و ذهنی نسبت به خودم سخت گیری کردم، اما باید ثابت می کردم که این کار شدنی است.

در ویدیوی زیر می توانید این پرش فوق العاده را دیدن کنید:

منبع: کجارو / presstv.ir / newatlas
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2075

به "پرش فوق العاده چترباز آمریکایی بدون چتر نجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرش فوق العاده چترباز آمریکایی بدون چتر نجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید