گوگل پیکسل 6 ممکن است با سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ عرضه شود

به گزارش ایران عکس، مدتی قبل گوگل اولین رندرهای رسمی مربوط به سری پیکسل 6 را منتشر کرد و بهره گیری این گوشی ها از اولین چیپست اختصاصی این شرکت تایید شد. روز گذشته بعد از انتشار چهارمین نسخه بتا اندروید 12، یکی از متخصصان با بررسی کدهای این نسخه توانسته شواهدی در رابطه دوربین اصلی و مودم پیکسل 6 پیدا کند.

گوگل پیکسل 6 ممکن است با سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ عرضه شود

در بخشی از کدهای مربوط به اپلیکیشن دوربین گوگل در چهارمین نسخه بتا اندروید 12، عبارت gn1-wide-p21 دیده می شود که ظاهرا به سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ اشاره دارد. سامسونگ سال گذشته این سنسور غول پیکر را معرفی کرد که ابعاد آن به 1/1.31 اینچ می رسد و از پیکسل های 1.2 میکرونی بهره می برد. باید خاطرنشان کنیم هرچقدر ابعاد پیکسل ها بزرگ تر باشد، در محیط های کم نور عکس های بهتری ثبت می شود.

البته امسال هم سامسونگ سنسور GN2 را راهی بازار کرده که نسبت به نسل قبلی بزرگ تر است و ابعاد پیکسل های آن به 1.4 میکرون می رسد. در نهایت باید ببینیم که آیا گوگل برای گوشی های پیکسل 6 از نسل قبلی این سنسور استفاده می کند یا اینکه نسل نو آن را برای گوشی های نو خود مورد استفاده قرار می دهد. در همین رابطه مدتی قبل اعلام شد که گوگل برای این گوشی ها از سنسور ساخت سونی استفاده می کند که ظاهرا این شایعه صحت ندارد.

با بررسی بخش دیگری از کدهای چهارمین نسخه بتا اندروید 12، اطلاعات مربوط به یک مودم پیدا شده که برای 5 گجت بهینه سازی شده است. در بین نام های مستعار موجود در کد، می توانیم به Oriole و Raven اشاره کنیم که مربوط به پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هستند ولی در این میان نام پاسپورت هم دیده شده که گفته می شود نام مستعار اولین گوشی تاشوی گوگل است.

متخصصی که این مدرک را پیدا کرده گفته که با توجه به شماره مدل این مودم، احتمالا با مودم 5123 موجود در اگزینوس 990 سروکار داریم که برای گوشی های گلکسی S20 و نوت 20 مورد استفاده قرار گرفته است. طبق گزارش های نو، چیپست اختصاصی گوشی های پیکسل 6 در واقع همان اگزینوس 9855 محسوب می شود که از نظر قدرت پردازشی میان اگزینوس 2100 موجود در S21 و اگزینوس 2200 مجهز به پردازنده گرافیکی AMD قرار می گیرد.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1764

به "گوگل پیکسل 6 ممکن است با سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ عرضه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 6 ممکن است با سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ عرضه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید