5 تا 8 فروند ایرباس در سال 95 به ایران وارد می شوند

به گزارش ایران عکس، به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور، بین کشورهای اروپایی و ایران تعامل وجود دارد و در مرحله نخست 5 تا 8 فروند ایرباس 320 و 330 در سال 2016 وارد کشور می گردد.

5 تا 8 فروند ایرباس در سال 95 به ایران وارد می شوند

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه در مرحله نخست 5 تا 8 فروند از هواپیماهای خانواده ایرباس 320 و 330 در سال 2016 وارد کشور می گردد، گفت:

طبق پیش قرارداد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با شرکت هواپیماسازی ایرباس قرار است سال جاری 5 تا 8 فروند هواپیما به ایران تحویل داده گردد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم هر چه زودتر مشکل تامین اقتصادی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسات و نهادهایی که قرار است فاینانس این هواپیما را تامین نمایند، برطرف گردد، اضافه نمود که روحیه تعامل کشورهای اروپایی با ایران وجود دارد و نهایی شدن پیش قرارداد خرید هواپیما ایرباس در مرحله اقدامات تجاری از سوی دو طرف است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد که فروشندگان هواپیما در پی فروش محصولات خود هستند بنابراین هیچ انگیزه ای برای خودداری از اجرای این توافق وجود ندارد و مشکلاتی که بعضا برای انعقاد قرارداد وجود دارد مربوط به مسائل سیاسی از سوی کشورهای اروپایی است که در پی برطرف این موانع هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید نمود که وزارت راه و شهرسازی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، نهایی شدن قرارداد برای ورود هواپیماهای ایرباس را پیگیری می نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1931

به "5 تا 8 فروند ایرباس در سال 95 به ایران وارد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تا 8 فروند ایرباس در سال 95 به ایران وارد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید