اتوبوسهای برقی تلفات جاده ای را کاهش می دهند

به گزارش ایران عکس، دبیر ستاد فناوریهای حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه اتوبوسهای برقی تلفات جاده ای را کاهش می دهند، گفت: اتوبوس های برقی ایرانی 10 تا 40 درصد نسبت به نمونه های چینی و اروپایی ارزانتر هستند.

اتوبوسهای برقی تلفات جاده ای را کاهش می دهند

منوچهر منطقی امروز در آئین بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی که از شبکه تلویزیونی به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: اکنون حوزه خودرو در دنیا در حال دگرگونی است.

وی با بیان اینکه در راستای جبران این شکاف فناوری، با شرکتهای خودروسازی درصدد برآمدیم تا تولید خودرو و اتوبوس های برقی را به واسطه شرکت های دانش بنیان تولید کنیم، گفت: استفاده از این خودروها علاوه بر عدم ایجاد آلایندگی، باعث کاهش تلفات جاده ای هم می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه پیش بینی شده تا سال 2050، 55 درصد خودروها برقی می شوند، گفت: در این راستا پروژه تولید اتوبوس برقی را با همکاری شرکت های دانش بنیان و خودروسازی در پیش گرفتیم.

منطقی با بیان اینکه این خودروی برقی و قوای محرکه آن از طریق فناوران کشور طراحی شده است، گفت: فناوری این اتوبوس برقی متناسب با جغرافیای ایران و معادل فناوری روز دنیا است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه ساخت این اتوبوس برقی که اکنون رونمایی می شود، از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است، گفت: این نوع اتوبوس به سه شکل طراحی شده است.

وی با اشاره به سه نوع طراحی این اتوبوس گفت: یک نوع اتوبوس برقی شب شارژ مناسب شهرهای بزرگ است که می تواند 200 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند.

منطقی ادامه داد: نوع دوم طراحی این اتوبوس ها می تواند 80 تا 90 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند و در ایستگاه ها مجدداً شارژ شود. علاوه بر این، نوع دیگر این اتوبوس برای شهرهایی است که زیرساخت اتوبوس شهری ندارند و 30 الی 40 کیلومتر را با یکبار شارژ طی می کنند این اتوبوس ها هیبرید هستند که در صورت تمام شدن شارژ می توانند گازسوز شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: این اتوبوس ها که به واسطه شرکت های دانش بنیان و محققان کشور طراحی شده، 10 الی 40 درصد نسبت به نمونه های اروپایی ارزانتر است.

به گزارش مهر، تفاهمنامه 200 اتوبوس برقی بین شهرداری و شرکت دانش بنیان دانشگاه تهران با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته و تائید رئیس جمهور منعقد شد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1736

به "اتوبوسهای برقی تلفات جاده ای را کاهش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوسهای برقی تلفات جاده ای را کاهش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید