از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه پنجشنبه در انتها اولین روز سفر به تاجیکستان با حضور در اجتماع ایرانیان مقیم در سفارت ایران، با بیان اینکه ایرانیان در هر جای جهان سفیران ایران و نماد عظمت کشور هستند، گفت: اگر چه دشمن سعی نموده در جهت پیشرفت ملت ایران مانع ایجاد کند، اما ملت ایران نشان داده با عزم و اراده ای پایدار همه موانع را از سر راه رشد و تعالی خود کنار می زند.

از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم

رئیس جمهور ایرانیان خارج از کشور را فرصت و ظرفیتی گرانبها در راستا پیشرفت ایران اسلامی توصیف کرد و اضافه نمود: ایرانیان عزیز خارج از کشور همیشه کوشش نموده اند، میهن شان را در حوزه های مالی، علمی، فنی و مهندسی از داشته ها و توانمندی هایشان بهره مند نمایند.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید در عمل به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور توجه کرد و آن را در خدمت پیشرفت و توسعه ارتباطات کشور قرار داد، اظهار کرد: این ظرفیت می تواند در حوزه های مختلف نقش آفرین بوده و تبدیل به دارایی های ماندگاری برای کشور گردد. دستگاه های مسئول باید زمینه لازم برای این مهم را در کشور تمهید نمایند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشورهای همسایه و به ویژه کشورهایی که دارای حوزه تمدنی مشترک با ایران هستند، ترجیح می دهند ارتباط خود را با ایران در همه حوزه ها توسعه دهند، توضیح داد: درست است که مسئولیت بخش رسمی و سازمانی برقراری و توسعه ارتباطات خارجی کشور با وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران است، اما ایرانیان خارج از کشور از جمله در تاجیکستان نقش موثر و مهمی در توسعه و تعمیق روابط ایران با سایر کشورها دارند.

رئیسی فعال شدن و رونق یافتن صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای همسایه و منطقه را جزو برنامه های اصلی و اولویت دار دولت سیزدهم برشمرد و گفت: صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر و به خصوص همسایگان می تواند عامل مهمی در ارتقای سطح روابط خارجی کشورمان باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه دستگاه های مسئول باید برای تسهیل زمینه صادرات کالا و خدمات ایرانی تمام کوشش خود را به کار گیرند، گفت: در کنار کوشش برای تسهیل زمینه صادرات، باید مراقب بود کالای بی کیفیت یا حتی کم کیفیت از ایران صادر نگردد چرا که کالای ایرانی باید معرف دقت، سلامت کاری و توانمندی ایران باشد.

رئیسی با بیان اینکه هیچ کشوری توسعه نیافته، الا اینکه سیاست خارجی و وزارت خارجه آن در خدمت صادرات محصولات و خدمات آن کشور قرار گرفتند، افزود: یکی از مهمترین الزامات پیشرفت کشور این است که وزارت امور خارجه، اولویت خود را دیپلماسی مالی بداند.

رئیس جمهور اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید در شناسایی بازارهای هدف کالا و خدمات ایرانی فعال گردد و راستا رسیدن به آن را تسهیل کند. استان های مرزی کشور هم در این زمینه ماموریتی مضاعف بر عهده دارند چرا که کالا و خدمات ایرانی به ویژه در کشورهای همسایه هواداران زیادی دارد.

رئیسی با اشاره به ظرفیت معاونت مالی وزارت امور خارجه برای استفاده از اقتصاد و دیپلماسی مالی، توضیح داد: دولت سیزدهم برای فعال کردن دیپلماسی مالی برنامه دارد و از این پس میزهای مالی فعال و فعال تر می گردد و کار توسعه بازارهای صادراتی و تقویت تعاملات مالی کشور را به شکل جدی و عملیاتی پیش می بریم و موانع رفع خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بستر برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در بخش های مختلف مهیاست و امنیت سرمایه و سرمایه گذار کاملا تضمین شده است، گفت: امنیت سرمایه گذاری در گرو امنیت سرمایه و امنیت سرمایه گذار است که هر دو در دولت سیزدهم تضمین شده است و زمینه سرمایه گذاری ایرانیان در داخل کشور را به طرق مختلف از جمله تسهیل و تسریع صدور مجوزها فراهم نموده و از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پیش از سخنان رئیس جمهور صابری سفیر کشورمان در تاجیکستان در سخنانی با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و تاجیکستان به انعقاد بیش از 170 توافقنامه همکاری بین تهران و دوشنبه اشاره نمود و گفت: با وجود مصادیق خوب همکاری مالی بین دو کشور، زمینه ها و ظرفیت های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات مالی، فرهنگی و فنی بین ایران و تاجیکستان وجود دارد.

بعلاوه سه تن از ایرانیان حاضر در مراسم در سخنانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود درباره زمینه ها و راهکارهای توسعه روابط دوجانبه به ویژه با استفاده از توان و ظرفیت های بخش خصوصی پرداختند.

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1801

به "از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید