استاد عکاسی گیلان به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش ایران عکس، استاد ابراهیم دروی از عکاسان پیشکسوت و هنرمندان فرهیخته شهر رشت پس از چهل سال خدمت در جهت ثبت خاطرات مردم، به دیدار حق شتافت.

استاد عکاسی گیلان به فرزند شهیدش پیوست

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران گیلان،استاد ابراهیم دروی،پدر بزرگوار شهید آذرخش دروی بود که به دیدار حق شتافت.

مراسم تشییع وی، پس از خواندن نماز به امامت امام جمعه انزلی، در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای انزلی به خاک سپرده شد.

ابراهیم دروی، متولد 1318 در انزلی است. او ابتدا در انزلی عکاسی کرده و آکاردئونیست بوده، بعد برای تحصیل به تهران رفته، سپس راهی کُلن آلمان شده، و نهایتاً از سال 1362 به رشت آمده است.

آتلیه او پر است از دوربین های قدیمی، پرتره های سیاه و سفید،تقدیرنامه ها،مدارک تحصیلی قدیمی و عکس هایی از مناظر شهری رشت. آتلیه بزرگ او در پاساژ فاتحی، یکی از شناخته شده ترین نشانه های خیابان علم الهدی است.

وی در بخشی از خاطراتش بیان کرده بود: مادرم مخالف بود که عکاسی کنم. می گفت دایی های تو دکتر شده اند و تو که یگانه فرزند من هستی هم باید دکتر شوی! گفتم علاقه ای به طبابت ندارم. دو سال هم به دانشکده دندانپزشکی رفتم و به طبابت و دندان سازی هم وارد هستم، ولی خب به عکاسی بیشتر احترام می گذاشتم. تحصیل سینما هم کرده ام و مدرک سینما گرفته ام. در کاخ دانش تهران تحصیل کردم و بعد، در سال 1971 میلادی، به دانشگاه کلن در آلمان رفتم. قبل از آن در ایران عکاسی می کردم... چون پدرم عکاس بود و خیلی کار می کرد. عکاس نیروی دریایی بود. غواص بود و می رفت زیر آب. من هم یک مدتی در آن کار بودم.

مردم شهر رشت، بخصوص آنهایی که زیاد به شهرداری رفت و آمد دارند بدون شک در کنار تندیس عکاسی این استاد بزرگ به یادگار عکس سلفی گرفته اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1585

به "استاد عکاسی گیلان به فرزند شهیدش پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد عکاسی گیلان به فرزند شهیدش پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید