افتخاری برای مازندران و ایران: آرین غلامی رسماً استاد عظیم شطرنج شد

به گزارش ایران عکس، در جریان نودمین کنگره فدراسیون جهانی شطرنج (فیده)، استاد بزرگی آرین غلامی و هفده عنوان بین المللی دیگر شطرنج ایران به تصویب رسید.

افتخاری برای مازندران و ایران: آرین غلامی رسماً استاد عظیم شطرنج شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس در جریان رقابت های اخیر شطرنج زیر 18 سال دنیا آرین غلامی با کسب حد نصاب لازم برای استاد عظیمی - سه نورم GM و عبور از ریتینگ 2500 - به این عنوان بین المللی دست پیدا کرد.

البته ثبت عنوان استاد عظیمی برای این شطرنجباز 18 ساله کشورمان منوط به تایید آن توسط فدراسیون دنیای شطرنج (فیده) بود که در جریان کنگره اخیر این فدراسیون انجام شد.

نودمین کنگره فیده 8 تا 10 اسفندماه به میزبانی امارات برگزار گردید.

در همین کنگره عنوان استاد عظیمی آرین غلامی به تصویب رسید.

غلامی شانزدهمین شطرنج باز ایران در بخش مردان است که عنوان استاد عظیمی اش توسط فیده به تصویب نهایی رسیده است.

مرتضی محجوب، اصغر گلی زاده، الشن مرادی، شجاعت قانع، همایون توفیقی، حسن عباسی فر، امیر باقری، علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، پویا ایدنی، احسان قائم مقامی، مسعود مصدق پور، شاهین لرپری زنگنه، امیررضا پوررمضانعلی و پوریا درینی 15 شطرنجباز ایرانی هستند که پیش از این صاحب عنوان استاد عظیمی در بخش مردان شده بودند.

البته از این بین استاد عظیم الشن مرادی با توجه به مهاجرت به آمریکا و تغییر پرچم در فهرست فیده جزو استاد عظیمان ایرانی قرار نگرفته است.

همچنین استاد عظیم امیر باقری به خاطر اینکه بیش از یک سال بازی رسمی انجام نداده است بازیکن فعال تلقی نمی گردد و از فهرست فیده کنار گذاشته شده است.

در جریان کنگره فیده علاوه بر استاد عظیمی آرین غلامی، 17 عنوان بین المللی دیگر شطرنج ایران در زمینه های داوری بین المللی (3 نفر)، داوری فیده (11 نفر) و برگزارکننده بین المللی (3 نفر) نیز به تصویب رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 868

به "افتخاری برای مازندران و ایران: آرین غلامی رسماً استاد عظیم شطرنج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری برای مازندران و ایران: آرین غلامی رسماً استاد عظیم شطرنج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید