افزایش ظرفیت علمی دانشگاه ها اقتصاد کشور را متحول می نماید

به گزارش ایران عکس، رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: برای برطرف مسائل و مسائل جامعه به جای راه اندازی دانشکده های مختلف در دانشگاه ها آداب و رسوم تحقیق و پژوهش در کشور اصلاح گردد.

افزایش ظرفیت علمی دانشگاه ها اقتصاد کشور را متحول می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی بروشور حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محمدحسین یادگاری رئیس سابق جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهی و علمی خبرنگاران، با بیان اینکه باید ظرفیت علمی دانشگاه ها افزایش پیدا کند، گفت: یکی از مهمترین معضلات اساسی در حوزه آموزش در کشور اصلاح زیرساخت های آموزش پذیر است که باید هر چه سریع تر نسبت به بازنگری آن اقدام گردد که اگر این اتفاق نیفتد جهت حرکت آموزش به بیراهه می رود و آینده نیروی انسانی جامعه به خطر خواهد افتاد.

سیستم آموزشی باید در کنار فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی حرکت کند

وی اضافه کرد: امروز سیستم آموزشی باید در کنار فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی حرکت کند که این نیازمند تامین زیرساخت های مناسب در آموزش پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی است. در واقع آموزش بدون پژوهش به هیچ عنوان نمی تواند کاربردی بوده و باعث برطرف مسائل جامعه گردد.

مهارت محوری راه چاره برون رفت از مسائل مالی و افزایش رونق فراوری

رئیس سابق جهاد دانشگاهی توضیح داد: یکی از راه چارههای برون رفت از مسائل مالی و افزایش رونق فراوری در راستای اقتصاد مقاومتی مقوله مهارت محوری است که باید در سیستم آموزش عالی کشور به معنای واقعی به آن توجه گردد. باید بودجه آموزش و پرورش و دانشگاه ها افزایش پیدا کند تا بتوان با فراغ بال بیشتری در حوزه مهارت افزایی، کارآفرینی و پژوهش و تحقیقات فعالیت های علمی انجام داد. در واقع تنها راه رشد و پیشرفت علم و فناوری در کشور و همچنین تحول در اقتصاد داخلی باید از درون دانشگاه ها توسط نیروهای نخبه و فارغ التحصیلان اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 686

به "افزایش ظرفیت علمی دانشگاه ها اقتصاد کشور را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت علمی دانشگاه ها اقتصاد کشور را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید