الکاظمی در راستا تحقق خواسته های آمریکا حرکت نکند

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: حمله اخیر نیروهای عراقی به مقر گردان های حزب الله عراق وابسته به نیروهای حشد شعبی موجی از واکنش های منفی را در میان محافل سیاسی عراقی برانگیخته به صورتی که بیشتر شخصیت های سیاسی این کشور حمله مذکور را به ضرر عراق دانستند.

الکاظمی در راستا تحقق خواسته های آمریکا حرکت نکند

به نظر می رسد حمله نیروهای عراقی به مقر گردان های حزب الله عراق کوششی دیگر در راستای تضعیف صندلی نیروهای حشد شعبی و تحقق خواسته آمریکا در این خصوص باشد. به همین دلیل خبرنگار مهر مصاحبه ای با محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون عراق انجام داده که مشروح آن در ادامه می آید.

*به نظر شما دلیل حمله انجام شده به مقر نیروهای حشد شعبی در شرایط کنونی چیست؟

معین است که پیروزی های گسترده عراقی ها علیه اشغالگران آمریکایی و بعد از آن، نابود کردن تشکیلات تروریستی تکفیری داعش نشان داد که آمریکایی ها در میدان های درگیری و نبرد هرگز پیروز به اجرای پروژه خود برای به دست دریافت کنترل کشور نخواهند شد. چرا که عراق دارای صندلی ژئوپلیتیک و استراتژیک بسیار مهمی در قلب خاورمیانه است.

به همین دلیل دولت آمریکا با استفاده از عناصر وابسته به خود کوشش می نماید با کارت فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه میان قهرمانان حشد شعبی و برادران آنها در نیروهای امنیتی عراق بازی نمایند. آمریکایی ها کوشش می نمایند درگیری های داخلی در عراق ایجاد نموده تا بتوانند توان نیروهای عراقی را تحلیل ببرند اما این کوشش ها کاملاً شکست خورده است.

آمریکایی ها از این طریق می کوشند با به دست آوردن فرصت خواسته های خود را بر عراق دیکته نمایند اما این مسئله دیگر در این کشور محقق نخواهد شد.

*نظر شما در مورد عواقب و پیامدهای حمله به مقر نیروهای مقاومت عراق چیست؟

ما شاهد صدور یک بیانیه از سوی عملیات مشترک عراق و ادعایی مبنی بر وجود دستوراتی برای بازداشت تعدادی از نیروهای حشد شعبی بودیم اما این دروغ ها بیش از پیش از نقش آمریکا در این خصوص پرده بر می دارد. هیچ دلیلی مبنی بر وجود این دستورات قضایی مطرح نشده بلکه معین شد که مداخله مستقیم آمریکا در اجرایی کردن این حمله انجام شده است.

همگان می دانند که نیروهای مقاومت حشد شعبی رویاهای آمریکا را در عراق نابود نموده اند و در برابر هر گونه خواسته ای برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق ایستادگی خواهند کرد.

می توان گفت که حمله به مقر گردان 45- که با نظارت مردان مقاومت اسلامی در گردان های حزب الله عراق از چند سال قبل تاسیس شده و محل آن در نقشه های عملیات کاملاً معین است- یک اشتباه عظیم بوده و می توانست پیامدهای خطرناکی برای عراق داشته باشد.

این مسئله کاملاً مردود و در تضاد با قوانین کشور به شمار می آید به ویژه آنکه این حمله یک تجاوز آشکار به مردان مقاومت است که نقش بسیار مهمی در حمایت از عراق و امنیت و حاکمیت آن در برابر گروههای تروریستی و نیروهای اشغالگر ایفا می نمایند.

* قیس خزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق بازداشت تعدادی از نیروهای حشدشعبی این کشور توسط دستگاه مبارزه با تروریسم را به دستور نخست وزیر عراق دانسته و آن را هرج و مرجی عظیم نامیده است. ارزیابی شما چیست؟

ماهیت روابط مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با آمریکایی ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. ما معتقدیم که صندلی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح باید بسیار بیشتر از آنچه که هست مسئولیت پذیر باشد.

به ویژه آنکه الکاظمی با توافق گروه های سیاسی برای به دست دریافت این پست بر سر کار آمده تا به وظایف خود عمل کند و نباید به سمت مسیرهای اشتباه حرکت نموده و بدون مسئولیت پذیری به دنبال راضی کردن آمریکایی ها و یا تحقق خواسته های بعضی از مشاوران کینه توز خود علیه حشد شعبی و مقاومت عراق باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1088

به "الکاظمی در راستا تحقق خواسته های آمریکا حرکت نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی در راستا تحقق خواسته های آمریکا حرکت نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید