اهدای 25 شی تاریخی به موزه مشگین شهر

به گزارش ایران عکس، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اهدای 25 شی تاریخی به موزه مشگین شهر صورت پذیرفت.

اهدای 25 شی تاریخی به موزه مشگین شهر

ایمانعلی ایمانی اظهار کرد: این اقدام ارزشمند و قابل تقدیر شهروند فهیم مشگین شهری یک گام مثبت برای فرهنگسازی و سرآغاز اهدای اشیای تاریخی و فرهنگی بسیاری به وسیله شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

او اضافه نمود: این اشیا با هدف حفاظت و پاسداشت از هویت و تاریخ مردم این منطقه اهدا شده است و این اشیا پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره گذاری اموال و تفکیک در چیدمان با نام اهداکننده در معرض دید بازدیدکنندگان از موزه شهرستان مشگین شهر قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر اعلام کرد: برای سه هزار و 600 مورد از اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان شناسنامه تهیه شده و برای مابقی اشیا نیز در حال تدوین و تهیه شناسنامه هستیم و با افتتاح بزرگترین موزه باستان شناسی استان در شهرستان مشگین شهر این آثار ارزشمند در معرض دید عموم و گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

ایمانی ادامه داد: شهرستان مشگین شهر صاحب تمدن و فرهنگ عظیمی است که یکی از مهمترین اسناد و استناداتش هویت و آثاری هستند که در این منطقه وجود دارند و با ترغیب مردم برای اهدای این آثار به موزه زمینه برای نگهداری هرچه بهتر از آنها و نیز معرفی تاریخ و تمدن منطقه فراهم می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2082

به "اهدای 25 شی تاریخی به موزه مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 25 شی تاریخی به موزه مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید