20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت دوم)

به گزارش ایران عکس، تفریحات مجانی در پاریس

سفر به پاریس می تواند یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگی گردد و با دانستن نکات ریزی از این سفر و مقصد می توانید لحظه هایتان را بهتر و مجذوب کننده تر کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به معرفی جاذبه ها و فعالیت هایی در این شهر رویایی بپردازیم که می توانید از آنها به صورت رایگان در سفر لذت ببرید.

20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت دوم)

11. به لو پاتنتئون (LE PANTHÉON) نگاه کنید

اگر در پاریس بخواهید منظره ها اطراف را از روی یک بلندی نگاه کنید، اغلب برای شما خرج دارد و باید این کار را با صرف غذا در یک رستوران بلند، یا کسب اجازه انجام دهید. اما در پانتئون اینطور نیست، پانتئون، محل دفن روشنگران فرانسوی همانند ولتر و روسو است. از سال 2014 تا سال 2022، این بنای گنبدی شکل تحت بازسازی خواهد بود. نخستین بخش از این بنا با نام کوپولا (cupola)، در سال 2015 بازگشایی شد که به عرضه نمایی تماشایی از پاریس درست از مرکز شهر می پردازد. در طی این نوسازی، این بنای بزرگ نه تنها باز است بلکه میزبان مجموعه ای از نمایشگاه های هنری نیز هست که می توانید آنها را در وبسایت بیابید.

12. غذای رایگان بخورید

با توجه به اینکه در پاریس برای هر قدرت خریدی یک غذای عالی پیدا می شود، در آنجا گرسنه نخواهید ماند! در این محافل شبانه و صمیمی، غذا رایگان است:

در رستوران لو لیون بلژ (Le Bouillon Belge)، آب میوه های آن با قیمت مناسب، با صدف سیاه و سیب زمینی رایگان سرو می شوند.

پس از ساعت 8:30 شب در روزهای پنجشنبه، کافه تروا فرر (Les Trois Frères) سوسیس بره سرو می نماید. لو پنتی (Le Penty) نیز جمعیت زیادی را به سوی خودش می کشد تا به آنها کمیا (kémia) رایگان عرضه کند. کمیا عبارت است از مجموعه ای از پیش غذاهای خاورمیانه ای.

13. به کنسرت رایگان بروید

موسیقی یک زبان دنیای است و در بعضی از کلیساهای تاریخی، در طول سال کنسرت برگزار می شود که می توان از آنها لذت برد. اگرچه برای شرکت در بسیاری از کنسرت های کلاسیک باید بلیط تهیه کرد، اما کنسرت های رایگانی هم برگزار می شوند. از سال 1930، کنسرت های یکشنبه شب کلیسای آمریکایی در پاریس، به طور رایگان اجرا می شوند. در کلیسای نوتردام هم در طول سال آوازهای گریگوری، موسیقی با ارگ و دیگر کنسرت های رایگان برگزار می شوند. این کلیسا میزبان کنسرت های کلاسیک پولی نیز هست. کلیسای مادلین (Madeleine) نیز مجموعه ای ترکیبی از اجراهای پولی و رایگان ارائه می نماید.

بعضی از دیگر کلیساها نیز میزبان موسیقی رایگان هستند: کلیسای ترینیته (Trinité) در نزدیکی کلیسای گار سن لازار (Gare Saint-Lazare)، کلیسای سن یوستاش (Saint-Eustache) در هال (Halles)، کلیسای دوست داشتنی سن روش (Saint-Roch) در نزدیکی قصر سلطنتی، و کلیسای پروتستان اوراتوار دو لوور (Oratoire du Louvre) واقع در لوور.

نکته: در فاصله کمی از این پارک، رستوران گرارد مولو (Gérard Mulot) واقع است که ساندویچ، نوشیدنی و شیرینی هایی با قیمت مناسب دارد.

14. در امتداد کانال سن مارتین قدمی بزنید

قدم زدن در زیر درختان و روی پل ها در امتداد کانال زیبای سن مارتین (Canal St-Martin) یک لذت اصیل پاریسی است. در اینجا هیچ نقشه راهی وجود ندارد، اما سعی کنید به پیک نیک بروید و در کافه های مجاور این کانال شام صرف کنید. دیگر خیابان های مجذوب نماینده نیز به توضیح زیر هستند. در قسمت غربی این کانال، خیابان وینگریه (Vinaigriers) وجود دارد که به داشتن کافه های شیک، نانوایی و قهوه معروف است. بعلاوه خیابان بورپر (Beaurepaire)، خیابان مارسی (Marseille)، خیابان لانکری (Lancry) نیز به خاطر داشتن مراکز خرید عالی؛ و خیابان لوسین سامپه (Lucien Sampaix) نیز برای داشتن ترکیبی از هر دو مشهور است.

در قسمت شرقی کانال خیابان گرانژ واقع شده که منتهی به یک کلیسا و عبادتگاه زیبا می شود و مربوط به بخشی از بیمارستان سن لوئیس در قرن هفدهم است که در سال 1607 به وسیله هانری چهارم بنیان قرار گرفت. این بیمارستان، یکی از قدیمی ترین بیمارستان های پاریس است و مکان بسیار زیبایی برای پیاده روی است.

15. در برژ دو سن (BERGES DE SEINE) ورزش کنید

در امتداد قسمت جنوبی رودخانه سن، در کنار پله های موزه اورسی (Orsay) و پون دو لالما (Pont de lAlma)، برژ دو سن فعالیت های رایگان زیادی برای تمام سنین عرضه می نماید. برژ دو سن جایی عالی برای پیاده روی و دوچرخه سواری است و در اطراف آن باغ ها و پیاده روها، کافه، وسایل بازی، و فضاهای اجرای هنری متعددی دیده می شوند. بعلاوه، می توان در کنار این رودخانه، زیبایی پاریس را نیز به نظاره نشست. برژ کلاس های فیتنس در فضای باز ارائه می نماید؛ از جمله دو، یوگا، اسکی، و بوکس. در تابستان نیز کنسرت ها و فیلم های رایگان در فضای باز برگزار می شود. یک وبسایت جامع به زبان انگلیسی وجود دارد که به شما جزئیاتی در مورد این فضای جالب ارائه می دهد.

نکته: کلاس های رایگان کی گونگ (Qi Gong) هر روز صبح ساعت 9 در پارک بوت شومون (Buttes Chaumont) در نزدیکی برژ برگزار می شوند.

16. پیاده روی در باغ ها و پارک ها

بازدید از پاریس بدون پیاده روی در یکی از پارک های مجلل این شهر، ناقص می ماند! برای مثال، پارک ژاردن دو لوگزامبورگ (Jardin du Luxembourg) دارای باغ های تنک، حوضچه ای بسیار زیبا (که بچه ها فرانسوی در آن به قایق سواری می پردازند)، زمین تنیس، ناحیه ای وسیع برای بچه های از تمام سنین، یک فضای تئاتر عروسکی، قدیمی ترین چرخ و فلک پاریس و بسیاری جاذبه های دیگر است. در محله پنجم پاریس نیز پارک ژاردن د پلان (Jardin des Plantes) وجود دارد که یکی از بزرگترین باغ های فرانسه است و سرشار از گیاهان دارویی از سرتاسر دنیا است. این پارک علاوه بر داشتن گذرگاه های برخوردار از سایه درختان و گلزارهای وسیع، دارای قدیمی ترین باغ وحش دنیا، یک گلخانه قدیمی و موزه بی نظیر تاریخ طبیعی نیز هست.

نکته: در قسمت پشتی این پارک، گران موسک دو پاریس (Grand Mosquée de Paris) وجود دارد که مکانی عالی برای صرف چای نعنا و شیرینی های خوشمزه است. در کنار آن و در تراس انستیتوی موند آرب (Monde Arabe)، نمای بسیار زیبایی از شهر دیده می شود.

17. در تاکستان های پاریس به گردش بپردازید

هرسال در ماه اکتبر، در ارتفاعات مونتمارتر (Montmartre) جشنواره انگور برگزار می شود. این جشن، یکی از برترین میهمانی های پاریس در طول سال می باشد و در آن برداشت انگور را جشن گرفته می شود. اما در هر زمانی از سال، با قدم زدن در خیابان سول (Saules) می توانید از منظره ها قدیمی ترین تاکستان پاریس لذت ببرید. بعلاوه، در پارک بلویل (Belleville) نیز نماهایی عالی از شهر را خواهید دید. در آنجا تاکستان کوچک و زیبای دیگری هم با نام پینو میونیر (Pinot Meunier) وجود دارد. اگرچه تاریخچه بلویل به عنوان یک تاکستان به قرن سیزدهم برمی شود، اما در اوایل قرن بیستم به بهره برداری کامل رسید.

18. پرومناد پلانته (PROMENADE PLANTÉE) را تحسین کنید

این پیاده روی 4.5 کیلومتری که سه طبقه بالای خیابان های پاریس واقع است، الهام بخش های لاین در نیویورک بوده و از باستیل تا بوادوونسن (Bois de Vincennes) کشیده می شود. این گذرگاه در سال 1988 ساخته شده و دارای گالری و استودیوهای هنری متعددی است. باغ های پردرخت پرومناد پلانته به همراه معماری های جالب آن، منظره ها چشمگیر و زیبایی برای عابران پدید آورده و مکان محبوب کسانی است که به خصوص در روزهای یکشنبه به پیاده روی علاقه دارند.

19. در پله رویال (Palais Royal) گردشی داشته باشید

در پس دیوارهای پله رویال قرن هفدهمی، باغ های تزئین شده زیبایی وجود دارند. در این قصر زیبا، تاریخچه رنگارنگی نهفته است. از جمله این گنجینه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود. گراند وفور (Grand Véfour) یکی از قدیمی ترین رستوران های پاریس است که ناپلئون، بالزاک، پروست، و کولت (Colette) در آنجا به صرف شام می پرداختند. بعلاوه، فروشگاه هایی هم در آنجا وجود دارند که زمانی نخستین بازار در فضای باز پاریس را تشکیل می دادند. این روزها، پله رویال تبدیل به یک مقصد تمام عیار مد شده که در آن امثال استلا مک کارتنی (Stella McCartney)، مارک ژاکوب (Marc Jacobs) و ریک اونز (Rick Owens) جولان می دهند و مارک های لوکس فرانسوی هم در میان آنها به وفور دیده می شود؛ از جمله ادکلن های سرژ لوتنز (Serge Lutens)، دستکش های مزون فابر (Maison Fabre)، کفش های پییر هاردی (Pierre Hardy)، عینک های دست ساز مزون بونه (Maison Bonnet)، و بسیاری دیگر. بد نیست در اطراف فواره مرکزی بنشینید و در میان بوته های گل رز، به مطالعه بپردازید؛ مثل همان کاری که سیمون دو بوار (Simone de Beauvoir) به عنوان یک دختر مدرسه ای انجام می داد.

20. در پلاس دو ووژ (PLACE DES VOSGES) راحت و رها بنشینید

در قلب ماره (Marais)، مکانی دوست داشتنی با نام پلاس دو ووژ وجود دارد که زمانی یک قصر سلطنتی بود و اکنون مکانی محبوب برای پاریسی های جوان است تا راحت بنشینند و استراحت بنمایند. این مکان در قرن هفدهم از چهار طرف با دیوارهای آجری و آهکی احاطه شده بود. اکنون میدان وسیع این پارک، فواره مرکزی و پیاده روهای آن در مرکز شیک ترین مراکز خرید پاریس خودنمایی می نمایند. این مکان که سرتاسر آن مملو است از گالری های هنری و کافه های زیبا، جایی عالی برای توقف و خوردن یا نوشیدن و تماشای دنیا در حال گذران است.

منبع: http://www.fodors.com/

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2322

به "20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 سرگرمی رایگان در پاریس (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید