اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 با پردازنده های اینتل و AMD سازگار خواهند بود

به گزارش ایران عکس، یکی از بهترین قابلیت های ویندوز 11، پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید است تا بدین ترتیب کاربران دسکتاپ هم به صورت native بتوانند از آن ها استفاده نمایند. اما نگرانی هایی از بابت پشتیبانی از این اپلیکیشن ها در سیستم هایی با پردازنده های متفاوت وجود داشت که به نظر می رسد مسئله ای از این لحاظ وجود ندارد.

اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 با پردازنده های اینتل و AMD سازگار خواهند بود

مایکروسافت به تازگی از جدیدترین نسخه ویندوز تحت عنوان ویندوز 11 رونمایی کرد. سیستم عاملی که به نسبت نسخه قبلی خود تغییرات و بهبودی های فراوانی دارد که از جمله این بهبودی ها می توان به پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی اشاره نمود. این اتفاق به لطف همکاری مایکروسافت با آمازون بدست آمد، به این صورت که برای دسترسی به این اپلیکیشن ها باید نخست اپ استور آمازون را به وسیله فروشگاه ویندوز دانلود کنید.

بدیهی است این اتفاق می تواند تجربه کار با کامپیوترهای ویندوزی را دگرگون کند چرا که اجرای اپلیکیشن های اندروید بدون احتیاج به شبیه ساز، یکی از رویاهای کاربران ویندوز بود که به حقیقت پیوسته است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آیا پردازنده های مختلف سازگاری لازم را با این اپلیکیشن ها دارند یا خیر.

اگر بخواهیم اپلیکیشن هایی غیر از x86 را روی ویندوز به صورت native نصب کنیم، Intel Bridge که به نوعی یک کمپایلر به حساب می آید، این اپلیکیشن های غیر x86 را به گونه ای تغییر می دهد که روی معماری اجرا شوند. اما در ابتدا تعیین نبود آیا این کمپایلر با سخت افزارهای اینتل سازگاری دارد یا در پلتفرم AMD هم به خوبی کار می نماید.

طی بیانیه ای که اینتل برای وب سایت The Verge ارسال کرد، این موضوع را یادآور شد که Intel Bridge از تمام پلتفرم های x86 از جمله AMD هم پشتیبانی می نماید. این یعنی اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 نه تنها با پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل سازگاری دارند بلکه مسئله ای از بابت هماهنگی با پلتفرم AMD هم وجود نخواهد داشت.

منظقا باید گفت این اپلیکیشن ها باید روی معماری ARM هم کار نمایند اما مایکروسافت فعلا در این رابطه شرح خاصی ارائه نداده و تأاسفانه ما هم خبر خاصی در این رابطه در اختیار نداریم. اما طی روزهای آینده قطعا خبرهای بیشتری پیرامون چیزهایی مثل این منتشر خواهد شد.

مایکروسافت هر آنچه که در چنته داشت برای طراحی ویندوز 11 به بهترین شکل ممکن رو کرد. در نتیجه این امر، شاهد سیستم عاملی هستیم که از لحاظ ظاهری بسیار زیباتر شده، از منوی استارت بهتر و کاربردی تری بهره می برد، حجم آپدیت های آن 40 درصد کاهش پیدا نموده و بسیاری نکات خوب دیگر که بعد از عرضه رسمی آن می توان به آنالیز دقیق تر این قابلیت ها پرداخت.

ویندوز 11 اواخر سال جاری و به صورت یک آپدیت رایگان برای کاربران منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1703

به "اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 با پردازنده های اینتل و AMD سازگار خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 با پردازنده های اینتل و AMD سازگار خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید