ایران و مالزی ظرفیت لازم برای گسترش روابط علمی و مالی را دارند

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: سفیر مالزی گفت: ایران و مالزی علاوه بر اینکه روابط فرهنگی گسترده ای با یکدیگر دارند ظرفیت لازم برای گسترش رابط علمی و مالی را نیز دارا هستند.

ایران و مالزی ظرفیت لازم برای گسترش روابط علمی و مالی را دارند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

راجا نوشیروان زین العابدین حاشیه بازدید از گنبد عظیم سلطانیه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: هزازارن دانشجوی ایرانی در مالزی تحصیل می نمایند و مورد حمایت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و مالزی در عرصه های مختلف بسیار عالی ارزیابی می گردد٬ ابراز کرد: گسترش روابط علمی با ایران سبب ارتقای سطح دانش و توان علمی مالزی می گردد.

سفیر مالزی با اشاره به اینکه هزاران دانشجو ایرانی در مالزی تحصیل می نمایند٬ خاطر نشان کرد: دانشگاهیان بسیاری از ایران در مالزی حضور دارند و مورد حمایت قرار دارند و سبب گسترش روابط می شوند و روابط را هرچه بیشتر میان دو کشور قوی می نمایند.

وی با اشاره به لزوم گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور توضیح داد: ایران و مالزی در همه زمینه ها چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ آداب و رسوم و یا کارهایی که بین دو کشور مربوط می گردد می توانند روابط خود را گسترش دهند.

زین العابدین اضافه نمود: روابط دولت مالزی می تواند در خصوص اماکن یا سایت های مذهبی و در کل تمامی موارد می توان روابط خود را با دولت مالزی گسترش دهد.

وی معماری گنبد سلطانیه را شگفت انگیز خواند و بیان نمود: گنبد سلطانیه جزو بزرگترین گنبد های دنیا است و نمای بسیار زیبایی دارد.

سفیر مالزی درباره دیگر آثار تاریخی و فرهنگی زنجان ابراز کرد: اماکن تاریخی دیگر زنجان نیز که مورد بازدید نهاده شد به لحاظ تاریخی و قدمت بسیار عالی بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 395

به "ایران و مالزی ظرفیت لازم برای گسترش روابط علمی و مالی را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و مالزی ظرفیت لازم برای گسترش روابط علمی و مالی را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید