اینستاگرام یک قابلیت مجذوب کننده دیگر را از تیک تاک کپی کرد

به گزارش ایران عکس، اینستاگرام در ادامه افزودن قابلیت های نو، این بار از قابلیت نام آشنایی در پلتفرم خود رونمایی نموده است. قابلیت پاسخ دادن به کامنت ها در قالب ویدیو های کوتاه ریلز، از این پس در اختیار کاربران اینستاگرام قرار گرفته است که می توانند با استفاده از این قابلیت به کامنت های دریافتی پست خود به وسیله فرستادن ویدیو های ریلز پاسخ دهند. پیش تر نیز این قابلیت در اپلیکیشن تیک تاک وجود داشته و به نظر می رسد که اینستاگرام این ویژگی را از این پلتفرم الگوبرداری نموده است.

اینستاگرام یک قابلیت مجذوب کننده دیگر را از تیک تاک کپی کرد

هنگامی که کاربران کامنتی را از پست خود دریافت می نمایند، از این پس قادر خواهند بود تا پاسخ کاربر مورد نظر را با فرستادن یک ویدیوی کوتاه یا ریلز بدهند. پس از انتشار ریلز مذکور، کامنت آن به صورت استیکر بر روی ویدیوی منتشر شده به نمایش در می آید تا کاربران دریابند که این ریلز در پاسخ به چه کامنتی منتشر شده است. بعلاوه کاربران می توانند این استیکر را جابه جا نمایند یا رنگ آن را تغییر دهند.

این اقدام اینستاگرام بسیار شبیه به شیوه ای است که در پلتفرم تیک تاک به شما امکان می دهد پاسخ های ویدیویی را منتشر کنید. در حال حاضر، به نظر می رسد که این قابلیت فقط به کامنت های ویدیوهای ریلز محدود می گردد.

اینستاگرام در پست توییتری خود راجع به این قابلیت نو نوشت: با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین کاربران، قابلیت نو پاسخ دادن به کامنت ها در قالب ویدیو های کوتاه ریلز را در دسترس آن ها قرار می دهیم تا از این پس روش نوی را در پاسخ به کامنت های خود در اختیار داشته باشند.

از زمانی که پلتفرم تیک تاک در آگوست 2020 (مرداد ماه 1399) معرفی گردید، بسیاری از قابلیت ها و به روزرسانی های اینستاگرام به نحوی از ویژگی های تیک تاک الگوبرداری شده که همین اقدامات تقلیدی موجب شد تا بسیاری از کاربران، این دو اپلیکیشن را شبیه به هم بدانند. برای مقایسه می توان گفت که اینستاگرام حداکثر محدودیت زمانی برای ویدیو های ریلز را چند بار افزایش داد و در ماه جولای (تیر ماه 1400) به یک دقیقه رساند و این اقدام دقیقا پس از اینکه تیک تاک محدودیت ریلز خود را از 1 به 3 دقیقه رساند صورت گرفته است.

در ادامه الگو های تقلیدی اینستاگرام از تیک تاک می توان به امکان تبدیل متن به گفتار برای ویدیوهای ریلز اشاره نمود که این قابلیت نیز بخش اصلی پلتفرم تیک تاک را تشکیل می دهد. به هر حال، اضافه شدن این قابلیت به پلتفرم اینستاگرام می تواند جذابیت های کار با آن را تحت تأثیر خود قرار دهد.

این روزها خبرهای زیادی از قابلیت های نو اینستاگرام به گوش می رسد که نشان از کوشش پیوسته این تیم برای ارائه برترین خدمات و ویژگی ها به کاربران پرتعدادشان است. چندی پیش شایعه هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اینستاگرام قصد بازگرداندن فید زمانی را به این پلتفرم دارد. آدام موسری، مدیرعامل این شرکت با تأیید این شایعه در جلسه استماع سنا با موضوع اینستاگرام و امنیت نوجوانان در صحبت با قانون گذاران اعلام نمود که از در اختیار دادن گزینه ای به کاربران برای بهره بردن از ترتیب زمانی حمایت می نماید. موسری گفت: ما در حال حاضر روی نسخه ای از فید زمانی کار می کنیم که امیدواریم سال آینده به کاربران ارائه گردد. در واقع اینستاگرام ماه هاست که روی این ویژگی کار می نماید.

با بازگشت این قابلیت کاربران می توانند همچون قبل به راحتی آخرین پست ها را در ابتدا و به ترتیبی که به اشتراک گذاشته شده اند ببینند. این شرکت متعلق به فیس بوک در سال 2016، الگوریتم نمایش پست ها را تغییر داد که آن ها طبق علاقه تان به شما نشان داده شوند. اینستاگرام بعلاوه مدتی است که آغاز به استفاده از ویدیوهای سلفی برای تأیید هویت کاربران نموده است. این شبکه اجتماعی اعلام نموده که برای محدود کردن حساب های جعلی در پلتفرم خود، از کاربران می خواهد برای تأیید هویت یک ویدیوی سلفی بگیرند.

شایان ذکر است که ویدیوهای سلفی که آپلود می کنید هرگز در اینستاگرام قابل مشاهده نیستند و ظرف 30 روز حذف خواهند شد. بعلاوه گفته شده که این تکنولوژی از داده های بیومتریک و فناوری تشخیص چهره این شرکت استفاده نمی نماید. اساسا اینستاگرام از کاربران نو می خواهد که یک کلیپ ویدیویی سلفی کوتاه بگیرند که سپس به وسیله الگوریتم های هوش مصنوعی این شرکت برای تأیید اینکه شما یک کاربر واقعی هستید استفاده می گردد.

از نوترین قابلیت های دیگر اینستاگرام هم می توان به PlayBack اشاره نمود که به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی به مدت محدودی در اختیار کاربران قرار گرفته است. نحوه کار این قابلیت بدین صورت است که اینستاگرام به صورت رندوم 10 تا از استوری های محبوب سال 2021 شما را انتخاب می نماید که می توانید در آن ها تغییر ایجاد نموده و سپس آن ها را منتشر کنید. پس از انتشار این قابلیت برای کاربران، آن ها پیامی را در فید اینستاگرام خود می بینند که از آن ها دعوت می نماید تا یک Playback ایجاد نمایند. کاربران می توانند با انتخاب گزینه View Playback آن را مشاهده و به سلیقه دلخواه خودشان ویرایش نمایند.

با این حساب باید دید این اپلیکیشن محبوب در روز های آینده چه قابلیت های پرکاربرد دیگری را در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2092

به "اینستاگرام یک قابلیت مجذوب کننده دیگر را از تیک تاک کپی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اینستاگرام یک قابلیت مجذوب کننده دیگر را از تیک تاک کپی کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام یک قابلیت مجذوب کننده دیگر را از تیک تاک کپی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید