بازگشت نوستالژی های گیمینگ دهه 60

به گزارش ایران عکس، سگا یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده کنسول های گیمینگ به شمار می رود که این روزها از دور رقابت ها کنار کشیده است. حال این شرکت معروف ژاپنی تصمیم گرفته تا به مناسبت سالگرد 60 سالگی خود خاطرات بازی های نوستالژی را با کنسول قابل حمل و بسیار کوچک Game Gear Micro برای گیمرهای قدیمی زنده کند.

بازگشت نوستالژی های گیمینگ دهه 60

این روزها فعالیت شرکت سگا در صنعت گیمینگ بسیار کمرنگ شده است و به نوعی برای نسل جدید گیمرها یک برند ناشناخته به شمار می رود. در این بین شرکت ژاپنی سگا تصمیم گرفته تا نسخه بازسازی شده و کوچک کنسول بدنام خود یعنی Game Gear را با نام Game Gear Micro به بازار عرضه کند.

Game Gear اولین کنسول دستی شرکت سگا بود که طراحی آن از سال 1989 با نام پروژه مرکوری آغاز شد و در سال 1990 با قیمت 150 دلار آمریکا به بازار عرضه شد، اما به دلیل عملکرد ضعیف و محدودیت های زیاد با استقبال خوبی روبرو نشد و در سال 1997 پشتیبانی از آن متوقف شد.

حال شرکت سگا قصد دارد تا نسخه بازسازی شده این کنسول شکست خورده را در ابعاد بسیار کوچک با قیمت 45 دلار در تاریخ 6 اکتبر (15 مهر) سال جاری میلادی به بازار عرضه کند. این کنسول مینیاتوری در چهار رنگ مشکی، آبی، زرد و قرمز تولید می شود. ابعاد این کنسول گیمینگ تنها 80 میلی متر است و به صفحه نمایش 1.15 اینچی مجهز شده است.

البته شرکت سگا برای کاربرانی که با صفحه نمایش های کوچک مشکل دارند یک بزرگ کننده صفحه نمایش در نظر گرفته است که به صورت جداگانه فروخته می شود. در صورتی که هر چهار رنگ کنسول را به صورت یکجا خریداری کنید کیت بزرگ کننده صفحه نمایش را به صورت رایگان هدیه می گیرید. متاسفانه شرکت سگا سیاست های اشتباه گذشته را پیش رو گرفته و بر روی هر دستگاه فقط 4 بازی قرار داده است و عجیب تر این که بازی های نصب شده بر روی هر رنگ متفاوت است.

نسخه مشکی این کنسول به همراه بازی های Sonic, Out Run, Royal Stone و Puyo Puyo Tsu نسخه آبی به همراه بازی های Sonic & Tails, Gunstar Heroes, Sylvan Tale و Baku Baku Animal نسخه قرمز به همراه بازی های Game Gear Shinobi, Columns و دو نسخه از Megami Tensei Gaiden و در نهایت نسخه زرد رنگ این کنسول با بازی های Shining Force, Shining Force II, Shining Force: Final Conflict و Nazo Puyo Aruru no Ru عرضه خواهد شد.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1062

به "بازگشت نوستالژی های گیمینگ دهه 60" امتیاز دهید

6 کاربر به "بازگشت نوستالژی های گیمینگ دهه 60" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت نوستالژی های گیمینگ دهه 60"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید