برنامه چین برای افزایش محبوبیت یوان

به گزارش ایران عکس، به گفته یک مقام چینی، دولت این کشور به دنبال تقویت صندلی یوان در نظام ارزی و اقتصادی جهانی است.

برنامه چین برای افزایش محبوبیت یوان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشا تودی، یکی از مقامات ارشد دولت چین از برنامه این کشور برای ترغیب دیگر کشورها به استفاده از یوان به عنوان ذخیره ارزی و هم چنین تقویت صندلی این ارز در پیشبرد پروژه موسوم به جاده و کمربند که از آن به عنوان جاده ابریشم جدید یاد می گردد، اطلاع داد.

هوانگ کی فان که پیشتر شهردار شهر چونگ کینگ بوده است با اشاره به سهم 1.76 درصدی یوان از پرداخت های ارزی خارجی تا سرانجام ماه ژوین گفت: سهم یوان از ذخایر ارزی هنوز پایین است که این مساله با صندلی چین در اقتصاد دنیای همخوانی ندارد. چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا و شریک نخست تجاری بسیاری از کشورها به شمار می رود.

هوانگ با بیان اینکه دولت چین باید به کوشش های خود برای سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت کشورهای مختلف با استفاده از یوان شدت ببخشد، انعقاد پیمان های پولی و تشویق بانک های مرکزی به استفاده از یوان را راه شتاب بخشیدن به فرایند دنیای سازی یوان دانست. چین در حال حاضر به دلیل کرونا با اخلال در زنجیره تجارت دنیای روبرو شده است و این مساله یک فرصت دو لبه است که به این کشور امکان می دهد تا زمان عادی شدن جریان های تجاری روی امضای پیمان ها تجاری و سرمایه گذاری جدید با دیگر کشورها متمرکز گردد.

پروژه جاده و کمربند که در سال 2013 توسط شی جین پینگ- رییس جمهور چین با هدف ایجاد کریدور تجاری جدید اعلام شد و اکنون 167 کشور دنیا در آن مشارکت دارند. قرار است این پروژه بزرگ که تا به امروز حدود 1.37 تریلیون دلار هزینه در بر داشته است باعث ایجاد زنجیره متصل تجارت دنیای با موضوع چین بین آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی گردد و به عقیده کارشناسان، با توجه به امکان نصف شدن هزینه تجارت دنیای به وسیله آن انتظار می رود کشورهای بیشتری نیز در آینده به آن ملحق شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1221

به "برنامه چین برای افزایش محبوبیت یوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه چین برای افزایش محبوبیت یوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید