بهار در باغ ایرانی

به گزارش ایران عکس، باغ ایرانی در سال 1310 در محله الهیه ساخته شد. این باغ زیبای یک هکتاری متعلق به همسر یکی از فرماندهان ارتش پهلوی اول بود و پس از انقلاب مصادره شد.

بهار در باغ ایرانی

این باغ در سال 1384 بازسازی و با نام باغ موزه ایرانی برای بازدید عموم شهروندان آماده شد. باغ موزه ایرانی جذابیت های زیادی برای مراجعه کنندگان دارد و مهم ترین ویژگی آن وجود ماکت بناهای تاریخی کشور در آن است. گنبد قابوس، هشت بهشت، عمارت چهل ستون، عمارت شمس العماره، پل تاریخی سی و سه پل، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، نقش رستم، برج آزادی تهران، برج میلاد تهران و مقبره دانیال نبی از جمله ماکت هایی است که در این باغ موزه جانمایی شده است.

اما زیبایی های این باغ به ماکت بناها خلاصه نمی گردد. شما می توانید در نگارخانه این باغ آثار هنری به نمایش گذاشته شده را تماشا کنید. برگزاری کارگاه های آموزش تخصصی هنرهای معاصر و صنایع دستی و نمایشگاه های عرضه و فروش صنایع دستی کشور از دیگر برنامه های اجرایی این باغ موزه است. اگر قصد تماشای باغ ایرانی را دارید می توانید به چهارراه پارک وی در خیابان ولی عصر(عج) بروید. از خیابان دکتر حسابی راهی باغ موزه ایرانی شوید. اگر هم قصد دارید با مترو به این مجموعه زیبا بروید بهتر است ابتدا به میدان تجریش بروید. از خیابان دربندی بعد از 20 دقیقه پیاده روی به باغ موزه هنرایرانی می رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 194

به "بهار در باغ ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار در باغ ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید