به همین راحتی، همیشه خشمگین و ناراضی بمانید!

به گزارش ایران عکس، تلخ و ناراضی بودن از چند جهت فوایدی برای تان دارد، از دور شدن از اطرافیان تان گرفته تا نابود کردن چیز هایی که زمانی به دست آورده اید و رسیدن به مرحله خود تخریبی. دست یافتن به این حد از نابودی واقعا نیاز به تلاش زیادی ندارد.

به همین راحتی، همیشه خشمگین و ناراضی بمانید!

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: تلخ و ناراضی بودن از چند جهت فوایدی برای تان دارد، از دور شدن از اطرافیان تان گرفته تا نابود کردن چیز هایی که زمانی به دست آورده اید و رسیدن به مرحله خود تخریبی. دست یافتن به این حد از نابودی واقعا نیاز به تلاش زیادی ندارد. فقط کافیست این رفتار ها را ادامه دهید و بگذارید رشد کند. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید هر روز تلخ تر و خشمگین تر شدن را ادامه دهید و روز به روز بیشتر رنج بکشید.

احساسات خود را سرکوب کنید و چیزی نگویید

احتمالا افراد زیادی اطراف شما هستند که دوست دارند به شما دیکته کنند چه بکنید و چه نکنید، حتی گاهی ممکن است احساس کنید از شما سوء استفاده می کنند. شاید والدین تان مجبورتان کنند رشته بخصوصی را بخوانید، شغل خاصی داشته باشید یا به هر حال کاری بکنید که بتوانند پُز شما را به بقیه بدهند. شاید رئیس تان شما را مانند برده ای ببیند که مالک تان است و تا سر حد مرگ از شما کار بکشد. ممکن است همکاران تان از شما بخواهند به جای آن ها مسئولیت هایی را به عهده بگیرید و ...

راحت ترین کاری که می توانید بکنید این است که هر چه می خواهند انجام دهید و هرگز اعتراض نکنید. شما مطمئنا ایده ها و باور های خاص خودتان را دارید و ته دلت تان دوست دارید آن ها را دنبال کنید، چون خودتان را یک انسان می دانید نه یک ماشین! شما هم علاقه مندی ها و نگرش خودتان را دارید، اما همیشه بدون اینکه فکر کنید، خواسته های دیگران را ترجیح می دهید و خودتان را فراموش می کنید. با همین فرمول ساده به راحتی می توانید تضمین کنید که کم کم از همه چیز متنفر شوید، حتی از خودتان!

تن به هیچ تغییری ندهید

افراد باهوش و خلاق نسبت به بقیه، گرایش بیشتری نسبت به تغییر دارند. همه ما کم و بیش از تغییر می ترسیم، اما خوب است بدانید هر چه تغییر بزرگ تر باشد، پتانسیل تاثیرش قوی تر و ترس از آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر نمی خواهید هیچ چیز جدیدی را امتحان کنید و به شدت هراس دارید پس اجازه بدهید ترس بر شما غلبه کند. او به شما می گوید عاقلانه نیست سراغ چیزی بروید که با آن آشنا نیستید و بهتر است در منطقه امن و آرام خود بمانید.

به هر حال ماندن در یک موقعیت ثابت و همیشگی که با آن آشنایید به شما این امکان را می دهد که چم و خم راه را چشم بسته طی کنید، کجای این بد است؟! پس از تمام فرصت هایی که شما را از این حالت یکنواخت خارج می کند دوری کنید تا تدریجا دچار دلزدگی بشوید و از همه چیز و خودتان ناراضی باشید.

اجازه بدهید این احساسات بد در درون شما جمع شوند و حتی زمانی که احساس می کنید به شدت به یک تغییر نیاز دارید، هیچ فرصت و توانی برای تان باقی نمانده باشد. زمانی خواهد رسید که تاسف روز ها و فرصت های از دست رفته را بخورید و باقی عمرتان را با حسرت سپری کنید، به همین راحتی!

با آدم های منفی بیشتر وقت بگذرانید

درست مانند هر زمینه دیگری در زندگی، داشتن یک همراه خوب در رسیدن به پیروزیت کمک زیادی می کند. دور و برتان را با آدم های منفی و سمی و ناراضی پُر کنید، افرادی که از هر چیزی شکایت و ناله می کنند و کار دیگری بلد نیستند. گاهی شاید به سرتان بزند افکار و علاقه های خودتان را دنبال کنید و تغییراتی ایجاد کنید که از زندگی تان بیشتر لذت ببرید. اما افرادی که دور خود جمع کرده اید منصرف تان می کنند و چشمان تان را باز می کنند تا بهتر ببینید چرا اهمیت دادن به خود و پیروی از شور درون و ایجاد تغییر اصولا چیز بدی در زندگیست!

  • تصمیم گرفته ای باشگاه بروی و تمرین کنی؟ چرا به خودت زحمت می دهی، تو همیشه چاق بوده ای و چاق خواهی ماند. اصلا فکرش را کرده ای در باشگاه چطور نگاهت خواهند کرد؟ مسخره ات می کنند.
  • می خواهی بعد از تایم کاری ات به کلاس نقاشی بروی؟ فکر می کنی پیروز می شوی چیزی یاد بگیری؟ از سن و سال تو دیگر گذشته که مهارت جدیدی یاد بگیری. اصلا به چه دردت می خورد؟!
  • تفریح آخر هفته دیگر چیست؟ کل هفته را کار کرده ای این دو روز را فقط استراحت کن، بخواب و روی کاناپه لم بده و فیلم تماشا کن!
  • می خواهی شغلت را عوض کنی؟ همه رئیس ها و همه کارمند ها مثل هم هستند و هر جا بروی همین شرایط است. هیچ جا حقوق بهتری به تو نمی دهند و آینده بهتری در انتظارت نیست!
  • می خواهی به پزشک مراجعه کنی؟ فقط پولت را هدر می دهی و در نهایت هم نمی فهمند مشکلت چیست و فقط الکی دارو به خوردت می دهند! خودم در اینترنت سرچ کرده ام و فهمیدم مشکلت چیست!

این آدم ها خیلی خوب هم روی شما تاثیر می گذارند، چون مصاحبه های طولانی آن ها مدام در ذهن شما می چرخد و بالاخره قانع تان می کند. احساس می کنید در هر کاری به نظر آن ها نیاز دارید، پس رهای شان نکنید تا کم کم به جایی برسید که ناراضی و ناتوان و افسرده و بدبین، قادر به انجام هیچ کاری نباشید!

بابت چیز هایی که کنترلی روی آن ها ندارید خودتان را سرزنش کنید

حتما می دانید که برخی چیز ها در کنترل ما هستند، اما روی خیلی چیز ها نیز کنترل و اراده ای نداریم. اگر روزی فراموش کردید خودتان را سرزنش کنید و حرص بخورید نگران نشوید، خیلی چیز ها موجود دارند که هنوز هم می توانید خودتان را بابت آن ها ملامت کنید و سرگرم خودخوری شوید: طلاق پدر و مادرتان، مرگ یک عزیز، بیماری دوست تان و تصادف همکارتان و ...

چیزی را پیدا کنید که حسابی آزارتان بدهد و هیچ کنترلی روی آن نداشته باشید و فقط و فقط بتوانید خودتان را نکوهش کنید.

با این همه مشغله های فکری که برای خود درست می کنید احتمالا فرصتی برای لذت بردن ندارید تا سزاوار شادی و رضایت در زندگی باشید. خودخوری ها توان و انرژی برای تان باقی نمی گذارند تا حتی به این فکر کنید که کمی هم نیاز دارید شاید و آسوده باشید. همینطور ادامه بدهید و خودتان را هر روز بیشتر و بیشتر در نارضایتی و تاریکی غرق کنید.

اشتباهات قابل پیشگیری را نادیده بگیرید

برخی از آدم های عجیب و غریب خیلی به ندرت وقت و انرژی صرف می کنند تا نگاهی به پشت سر بیندازند و ببینند ایراد کارشان چه بوده است. پرداختن به اشتباهات کار ساده ای نیست و به انرژی و انگیزه و وقت نیاز دارد، که البته این تازه قدم اول است، سپس باید تلاش برای اصلاح ضعف های خود را آغاز کنند که معمولا این کار را نمی کنند. اگر شما هم چنین هستید می توانید یک اشتباه را بار ها و بار ها تکرار کنید و بار ها و بار ها رنج بکشید، اما تن به رفع عیب ندهید. اصلا چه نیازی دارید کیفیت زندگی تان را بالا ببرید؟!

اصلا می توانید فراموش کنید که ایرادی دارید و مثلا همسر یا فرزندان تان از این ایراد رنج می برند. هر وقت مرتکب اشتباهی شدید وانمود کنید هیچ اتفاقی نیفتاده، کمی اخم و تخم را تحمل می کنید و فردا هم روز دیگریست. چه اهمیتی دارد ناراضایتی مزمنی که از تکرار اشتباهات شما به وجود می آید در نهایت به کجا ختم خواهد شد!

پیروزیت ها وکار های خوب تان را فراموش کنید

خاطرات ما نقش مهمی در تصویری که از خود داریم بازی می کنند. آنچه از خود به ذهن می سپاریم می توانند باور و اعتماد بنفس ما را تضعیف یا تقویت کنند. خیلی از افراد پیروزیت های خود را خیلی زود فراموش می کنند و سراغ چالش های بعدی می روند، چون در واقع برای دست آورد های خود ارزشی قائل نیستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید تا جایی که ممکن است فقط روی شکست ها و نداشته های تان تمرکز کنید و خوبی ها و کامیابی های تان را به دست فراموشی بسپارید. با این شیوه به زودی قبول می کنید که همیشه یک بازنده اید و نیازی به تلاش دوباره ندارید.

تمرکز کردن روی پیروزی ها و وقت گذاشتن برای بررسی آن ها ممکن است اعتماد بنفس تان را تقویت کند و راستا جدیدی پیش روی تان بگشاید که اصلا ایده آل طرز فکر شما نیست. شما نیاز به هیچ بازخورد مثبتی ندارید و باید در همیشه گرفتار سیکل معیوب تان بمانید. هر چه بیشتر خودتان را بازنده ببینید، بیشتر خواهید باخت و بد بین تر و ناراضی تر خواهید شد.

مسائل را حل نکنید تا بزرگ تر و پیچیده تر شوند

ما معمولا وقتی با مسئله ای روبرو می شویم سعی می کنیم آن را حل کنیم. برای بیشتر ما، زندگی فقط مجموعه ای از تلاش های ما برای حل مسائل تا حدودی است. اگر مسئله ای را زودتر حل کنیم، بهتر است (دست کم در بیشتر موارد چنین است). برخی از مسائل راه حل ساده تری دارند و زودتر رفع می شوند، اما بقیه نه. ما انسان ها این توانایی را داریم که بدون نیروی جادویی خاصی، آینده را ببینیم. بیشتر ما می توانیم ببینیم مسائل فعلی ما بر آینده مان تاثیری دارند یا نه.

مسائلی که بیشترین تاثیر را بر ما می گذارند مطمئنا حل کردن شان نیز دشوارتر است و نیاز به تلاش و وقت بیشتری دارند. اما اگر تمایلی به حل مسائل تان در همان مرحله اول ندارید، بهترین عکس العمل تان در مواجهه به مشکل این است که وانمود کنید اصلا وجود ندارد! البته این مشکل هرگز ناپدید نمی شود، بلکه جایی در پشت ذهن و فکرتان باقی می ماند و مدام به شما استرس وارد می کند و بر تمام جنبه های زندگی تان اثر می گذارد. کم کم روح ناراضی و خسته شما سر به شورش خواهد گذاشت و جشنی باشکوه به پا خواهد کرد!

به پیروزیت های دیگران حسادت کنید و تلاش ها و پشتکارشان را نادیده بگیرید

بیشتر ما دوست داریم جای دیگران باشیم. برخی از ما دیگران را تحسین می کنیم وسعی می کنیم چیزی از روش های درست شان یاد بگیریم، اما عده ای نیز فقط حسادت می کنند و بدون در نظر دریافت تلاش های دیگران فقط آرزو می کنند جای آن ها باشند. اگر شما هم چنین ویژگی دارید می توانید تمام وقت خود را صرف حسادت کردن به دیگران کنید و آن ها را خوش شانس بدانید و تصور کنید بدون هیچ زحمت و تکینیک خاصی به اینجا رسیده اند. اصلا شاید هم تقصیر آن ها باشد که شما به جایی نرسیده اید!

انگار دنیا و طبیعت نیز ضد شماست و هر کاری می کند تا موقعیت خوبی نداشته باشید. تلاش ها، فداکاری ها و سخت کوشی های دیگران که می گویند منتهی به پیروزی شان شده تماما خیالات است و به درد فیلم ها و رمان ها می خورد! شما در دنیای واقعی زندگی می کنید و فقط شانس است که تعیین کننده است. تمام افرادی که به جایی رسیده اند فقط خوش شانس بوده اند و تمام شانس های شما را بلعیده اند! با چنین طرز فکری مگر می توان به تمان دنیا بد بین نبود؟! پس حق دارید بد بین باشید و ناراضی بمانید!

باور های خودتان را فراموش کنید و فقط تماشا کنید دیگران چه می کنند

شما برای خودتان زندگی نمی کنید پس وقت و انرژی تان را صرف این کنید که دیگران چه می کنند. بنشینید و تماشا کنید دیگران چه می پوشند، چه می خورند، چه تفریحاتی دارند، با چه کسانی ارتباط دارند و سبک زندگی شان چیست و .... جزئیات زندگی شان را از دست ندهید، شما باید بدانید آن ها هر ماه چقدر پول صرف تیپ و قیافه خود می کنند یا اغلب چه نوع مهمانی هایی می روند. اصلا مرگ می شود برند های مورد استفاده دوستان مجازی خود را ندانید؟!

هر چه بیشتر روی زندگی دیگران متمرکز شوید بیشتر از خودتان غافل می مانید و همین کافیست تا خودتان و باور های درون تان را فراموش کنید. این یک دستورالعمل تضمین شده برای بدبخت شدن و رسیدن به احساس خشم و نارضایتی در بلند مدت است.

منبع: dumblittleman

منبع: زندگی امروز
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 188

به "به همین راحتی، همیشه خشمگین و ناراضی بمانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به همین راحتی، همیشه خشمگین و ناراضی بمانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید