تور ارزان کانادا: تحصیل در رشته هنر 2022 ، شرایط و مدارک، خبر کانادا

به گزارش ایران عکس، تحصیل در رشته هنر در کانادا با توجه به کیفیت دانشگاه ها و بعلاوه تاکید سیستم آموزشی آن بر جذب دانشجویان خارجی یکی از بالاترین درخواست ها را برای اپلای دارد. ما در اینجا به معرفی اجمالی رشته هنر، شرایط و مدارک مورد احتیاج برای تحصیل در رشته هنر کانادا و هم چنین آنالیز چند دانشگاه برتر این کشور در رشته های هنری میپردازیم.

تور ارزان کانادا: تحصیل در رشته هنر 2022 ، شرایط و مدارک، خبر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

رشته هنر

هنر به کار بردن خلاقانه مهارت های انسانی در به وجود آوردن آثار هنری در بخش تجسمی (بصری) مثل نقاشی و طراحی و… و در بخش شنیداری مانند موسیقی، پایکوبی و ادبیات و … تقسیم می گردد. هنر به عنوان یک رشته شامل موضوعات و زیر شاخه های متنوعی می گردد بنابراین می تواند طیف علایق گسترده ای را پوشش می دهد اما به صورت کلی افرادی که در هنر نقاشی، طراحی و یا نویسندگی و دیگر رشته های هنری استعداد و فعالیت دارند یا به موسیقی علاقه مند هستند و میتوانند سازی بنوازند برای تحصیل در رشته هنر پتانسیل و توانایی دارند چنانچه فکر میکنید پشتکار، علاقه مندی و استعداد تحصیل در این رشته را در کانادا دارید مهاجرت به کانادا را در اولویت قرار دهید .

تغییرات سریع و رو به رشدی در حوزه و رشته هنر در حال رخ دادن است که باعث شده بسیاری از توجهات را به خود جلب کند و حالا به جز رشته های نقاشی و طراحی هنر های بسیاری از جمله طراحی داخلی، انیمیشن، طراحی بازی و فشن دیزاین و دیگر زیرشاخه های مدرن نیز به این رشته اضافه شده اند و تدریس می شوند و این یکی از دلایلی است که این رشته به یکی از پول ساز ترین رشته ها تبدیل شده است اگرچه به راحتی نیز قابل دسترسی نیست و مهارت و کاریابی در رشته های هنری به زمان و مهارت و پشتکار احتیاج دارد.

مدارس هنر و دانشگاه ها تمرینات و آموزش هایی در زمینه تصویری به خصوص در بخش هنر های زیبا (به ویژه طراحی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی و طراحی گرافیک) تمرکز دارد.

رشته هنر در کانادا

تحصیل در رشته هنر در کانادا مانند بسیاری از رشته ها در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می گردد اما تفاوتش این است که مدرک کارشناسی و ارشد رشته هنر به صورت کارشناسی هنر (BA) و کارشناسی هنر های زیبا (B.F.A) و ارشد نیز به دو نوع مدرک ارشد هنر (MA) و ارشد هنر های زیبا (M.F.A) تقسیم می گردد.

تفاوت عمده میان این دو نوع مدرک در نوع درس هایی است که در طول دوره تحصیل می خوانید برای دریافت مدرک کارشناسی هنر مطالعات بیشتری در زمینه علوم مقدماتی شامل ادبیات و تاریخ و … خواهید داشت اما مطالعات شما در دوره هنرهای زیبا بیشتر به خود رشته هنر و کاهاری عملی هنری خلاصه می گردد به صورتی که فقط یک سوم مطالعات خارج از مبحث هنر است اما این مورد در کارشناسی هنر برعکس است یعنی دو سوم مطالعات عمومی و یک سوم کورس ها به هنر های تجسمی و بصری اختصاص دارد.

مسلماً شرایط دریافت مدرک هنر های زیبا از مدارس هنری با کارشناسی هنر از دانشگاه فرق دارد همان طور که قابل پیش بینی است دوره هنر های زیبا احتیاج به ارائه پورتفولیو هنری است اما تحصیل رشته هنر در دانشگاه بیشتر بر موفقیت های تحصیلی تاکید دارد.

تفاوت تحصیل در مدارس هنر و دانشگاه

واضح ترین تفاوت میان تحصیل در دوره چهارساله دانشگاه و مدرسه هنر این است بیشترین تاکید در مدارس هنری روی هنر به تنهایی است اما دانشگاه رنج بسیار گسترده تری را پوشش می دهد.

هنگامی که تحصیل در مدرسه هنر کانادا را انتخاب کنید دسترسی گسترده ای به زیرشاخه های رشته هنر و دروسی مانند تئوری رنگ، تصویرسازی، عکاسی، تاریخ هنر و طراحی گرافیک خواهید داشت و اگر تصمیم به تحصیل در رشته هنر در دانشگاه بگیرید دروسی مثل ریاضی، علوم، نویسندگی و سخنرانی تدریس می گردد که باعث می گردد تا درک بهتری نسبت به دیگر موضوعات نیز پیدا کنید و برای ادامه تحصیل در دیگر رشته ها در صورت علاقه مندی نیز آماده شوید اما از طرفی ممکن است به همین علت زمان زیادی برای اختصاص دادن به هنر نداشته باشید.

موضوع مهم دیگری که از تفاوت های تحصیل در رشته هنر کانادا در دانشگاه و مدارس به شمار می رود یاری های اقتصادی و یاری هزینه ها است که دسترسی به آنها در دانشگاه ها بسیار آسان تر است و می توانید استفاده کنید.

شرایط تحصیل در رشته هنر در کانادا

برای آغاز بهتر است بدانید تصمیم به این که کدام دانشگاه یا مدرسه هنر کانادا مناسب شماست احتیاجمند انجام تحقیقات گسترده ای از طرف شماست در ادامه به معرفی برخی از برترین دانشگاه ها در رشته هنر می پردازیم تا به شما در این راه یاری کند و انتخاب شما را ساده تر کند اما قبل از آن شرایط تحصیل در این رشته را شرح می دهیم.

مهمترین نکته آماده کردن پورتفولیو قوی برای دانشگاه است کارهایی از خود را در پورتفولیو به نمایش بگذارید که بهتر از هر چیزی نمایانگر خود واقعی شما هستند که نه تنها از نظر تکنیکی قوی هستند بلکه مخاطبانش را تحت تاثیر قرار می دهد و الهام بخش هستند بنابراین شجاع باشید و متفاوت بودن نترسید ولی در نظر داشته باشید دانشگاه تا دانشگاه ممکن است احتیاجمندی های هر مکان متفاوت باشد این یعنی شما باید بتوانید رزومه و کارها و سابقه هنری خود را بر طبق شرایط دانشگاهی که برای آن اپلای می کنید اولویت بندی کنید و به جاهای مختلف بفرستید.

اگرچه تمامی دانشگاه های هنر احتیاج به مصاحبه ورودی ندارند اما اگر دانشگاهی که شما برای ورود به آن در تلاشید مصاحبه ورودی دارد باید خود را برای آن آماده کنید به مصاحبه به عنوان شانسی نگاه کنید که در آن می توانید از اهداف و دستاورد های خود صحبت کنید حقیقت را بگویید و از حرف زدن در خصوص موفقیت های خود نترسید.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته هنر در کانادا

رزومه تحصیلی خود را که از تحقیق و فعالیت و تدریس شما در بخش هنر تشکیل می گردد را با دقت و جزییات مناسب بنویسید، نوشتن رزومه تحصیلی برای اپلای نکاتی دارد که باید به آن ها نیز دقت کنید و در نظرشان بگیرید. علاوه بر آن انگیزه نامه که علت تمایلتان به تحصیل رشته هنر در کانادا در آن نوشته شده است را آماده کنید و توصیه نامه ها از استادان خود را نیز در فهرست شرایط لازم برای تحصیل در رشته هنر قرار دهید، علاوه بر این موضوع شما مسلما به مدرک زبان نیز احتیاج دارد پس به طور کلی مدارک مورد احتیاج شما به کارنامه تحصیلی، رزومه تحصیلی و هنری و مدرک زبان تقسیم می گردد.

هزینه های تحصیل در رشته هنر در کشور کانادا

چنانچه قصد تحصیل رشته هنر در کانادا را دارید در فکر داشته باشید که این کار هزینه بر است و در کل دانشگاه های هنر و این رشته جزو گران ترین دانشگاه ها هستند و هزینه تحصیل رشته هنر بسته به دانشگاه انتخابی، مقطع تحصیلی و شاخه انتخابی از این رشته بسیار متغیر است برای مثال مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو برای دانشجویانت خارجی تا حدود 47000 دلار نیز می رسد اما بسیاری از دانشگاه ها بورسیه ها و یاری هزینه هایی برای افرادی که واجد شرایط هستند را در نظر می گیرند، راه هایی وجود دارد که مهاجرت تحصیلی رایگان به کانادا را آسانتر می نماید که در خبرنگاران نیز پیش از این به آنها پرداخته ایم.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته هنر کانادا

همانطور که پیش تر گفته شد انتخاب دانشگاهی که مناسب استعداد و احتیاج های شما باشد کاری احتیاجمند تحقیق است اما دانستن اینکه برترین دانشگاه ها در رشته هنر کانادا کدامند می تواند جهت را برای شما آسان تر کند و دانشگاه های این فهرست بر اساس رتبه دنیای و منطقه آن ها، امکانات، انتشارات، کتاب ها، کنفراس ها و همکاری بین المللی آن ها انتخاب شده اند.

دانشگاه تورنتو University of Toronto

دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شد و هم اکنون از بیش از 160 کشور دانشجو می پذیرد، در مجموع حدود 74500 دانشجو دارد که 16200 نفر از آن ها خارجی هستند. این دانشگاه رتبه 17 دنیای را دارد و رتبه دانشگاه تورنتو در رشته هنر 8 دنیای است که بسیار قابل توجه است.

دانشگاه مک گیل McGill University

دانشگاه مک گیل در سال 1821 میلادی پایه گذاری شد و در حال حاضر از 150 کشور دنیا محصل می پذیرد. حدود یک چهارم از31500 دانشجوی دانشگاه مک گیل از دیگر کشور ها هستند و این دانشگاه در هنر رتبه 42 دنیای را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 1915 به صورت رسمی آغاز به کار کرد و حالا به یکی از برترین دانشگاه های کانادا تبدیل شده است و بیش از 55000 دانشجو در اینجا مشغول به تحصیل هستند که 18000 نفر از آن ها را دانشجویان خارجی از دیگر کشور ها تشکیل داده اند رتبه دنیای کلی دانشگاه 31 و رتبه آن در شاخه هنر 46 است.

دانشگاه آلبرتا University of Alberta

دانشگاه البرتا در استانی با همین نام در سال 1908 بنا قرار گرفت، حدود 80 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی تحصیل می نمایند و تقریبا 20 درصد دانشجویان دانشگاه از دیگر کشور ها به کانادا مهاجرت کرده اند و در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند. رتبه دانشگاه آلبرتا در دنیا 138 و در هنر به صورت تخصصی 142 است.

دانشگاه یورک York University

دانشگاه یورک سومین دانشگاه بزرگ کاناداست که در تورنتو واقع شده است و بیش از 49000 دانشجو را در مقاطع گوناگون پذیرفته است که 12هزار نفر آن ها در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند و 12400 نفر از آنان دانشجوی بین المللی هستند که به کانادا مهاجرت کرده اند. رتبه دنیای یورک 432 و رتبه آن در شاخه هنر 143 است.

ما در این مطلب به معرفی کلی رشته هنر، جزییات تحصیل در دانشگاه ها و مدارس هنر کانادا، شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در این کشور پرداختیم. هم چنین شرح کوتاهی از پنج دانشگاه برتر رشته هنر در کانادا داشتیم تا کار شما در انتخاب راه و دانشگاه درست و مناسب خودتان آسان تر گردد اگر تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا برای تحصیل در رشته هنر را دارید مشاوران سایت خبرنگاران شما را در این راه همراهی می نمایند.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1947

به "تور ارزان کانادا: تحصیل در رشته هنر 2022 ، شرایط و مدارک، خبر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کانادا: تحصیل در رشته هنر 2022 ، شرایط و مدارک، خبر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید