تداوم بازسازی و احیای بنای تاریخی سبزه میدان بجنورد

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی از اجرای بازسازی و احیای بنای تاریخی سبزه میدان بجنورد با اعتبار یک میلیارد و 107 میلیون ریال اطلاع داد.

تداوم بازسازی و احیای بنای تاریخی سبزه میدان بجنورد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علی مستوفیان اظهار کرد: قرارداد سبزه میدان بجنورد به پیمانکار ابلاغ شده است و این بنای تاریخی در امسال با اعتبار یک میلیارد و 107 میلیون ریال بازسازی و احیا می گردد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، وی اضافه کرد: مجموعۀ سبزه میدان متشکل از یک کاروانسرا، حمام، راسته بازار و چند قهوه خانه از آثار دورۀ قاجار در شهر بجنورد است. شاخص ترین اثر این مجموعه کاروانسرا است که طرح کلی آن از یک میان سرا و 34 حجره در اطراف آن تشکیل شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه مجموعه سبزه میدان با شماره 14223 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، عنوان نمود: هرساله اعتباراتی برای بازسازی این بنای تاریخی اختصاص می یابد.

تا به امروز 655 اثر طبیعی، تاریخی، ناملموس و اثر منقول از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد، 511 اثر تاریخی، 49 اثر طبیعی و 75 اثر ناملموس و20 اثر منقول تاریخی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1126

به "تداوم بازسازی و احیای بنای تاریخی سبزه میدان بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بازسازی و احیای بنای تاریخی سبزه میدان بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید